Féláron sem kell villanyautó a magyar taxisoknak

A lakossági elektromos autós pályázat eredetileg tervezett egy milliárd forintos keretösszege június közepén másfél óra alatt elfogyott, majd a másnap elérhetővé tett további 2 milliárd forintot is megpályázták már a délelőtti órákban. A gazdasági társaságok számára kiírt pályázat szintén 1 milliárd forintos keretösszegét hasonlóan rövid idő alatt elkapkodták a cégek hétfőn. A pályázat megnyitását követően a szerencsések, akik az első másodpercekben bejutottak általában 15-20 perc alatt végeztek is a pályázat beadásával, akik viszont később próbálkoztak, már nem tudtak bejelentkezni a rendszerbe. Akik 8:30 után jutottak be a pályázó adatainak felvitele után már csak a piros, új pályázat létrehozására nincs lehetőség üzenettel találkoztak. Ezek alapján azt feltételeztük, hogy kimerült a keret, amit az IFKA tegnap (kedden) erősített meg a honlapján.

Érdekesség, hogy a közel egy hónapja, a lakossági pályázattal egy napon megnyitott, a taxisok és személygépkocsis személyszállítók számára elérhető pályázat keretösszege még a mai közlemény szerint sem merült ki. Úgy tűnik még féláron sem akarnak villanyautóra váltani a taxisok. Számukra ugyanis nincs 1,5, illetve 2,5 millió forintos felső határ a támogatásban. A taxisok az autó vételárának 45%-át kapják meg állami támogatásként, így aki a felső határért, azaz 15 millió forintért vásárol elektromos autót, alig több mint féláron, 8.250.000 forintért válthatna tiszta üzemű járműre.

Címlapkép: pxfuel.com

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.