Elon Musk tegnap éjjel Twitteren bejelentette, hogy a gyári, még a gumik tekintetében is módosítatlan Model S Plaid hivatalos rekordot állított fel a németországi Nürburgring Nordschleife versenypályán az elektromos autók kategóriájában. A hárommotoros, körülbelül 760 kW teljesítményű Tesla legjobb körideje 7:30,909 volt, s ezzel megdöntötte a Porsche Taycan Turbo által 2019. augusztusi, 7 perc, 42 másodperces csúcsidejét, amivel a német sportkocsi idáig a leggyorsabb sorozatgyártású négyajtós elektromos autónak számított a 20,6 kilométeres pályán. A Plaid átlagos sebessége 166,320 km/h volt a futam alatt. Next will be modified Plaid with added aero surfaces, carbon brakes & track tires (all things that can be done without Tesla being in the loop) — Elon Musk (@elonmusk) September 9, 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 A Tesla rekordja a hagyományos meghajtású autók legjobb köridejétől sem marad el sokkal. A Porsche Panamera Turbo például 7:29,81-et ment tavaly, tehát mindössze kicsivel több mint egy másodperccel tudott gyorsabb lenni a Teslánál. Ezt a rekordot kicsivel később megdöntötte egy Mercedes AMG GT63 S, amely 7 perc 27,8 másodperc alatt lesprintelte az egy kört a Nürburgringen. A Zöld Pokolként is becézett versenypálya a világ legnehezebbjei közé tartozik, a változatos kanyarok és domborzati viszonyok miatt előszeretettel használják az autógyártók legújabb modelljeik tesztelésére. A Tesla és a Porsche csatájának története a legjobb köridőért egészen 2019-ig nyúlik vissza, és szinte biztos, hogy nem most ér véget. Meglátjuk, mit lehet még kihozni a Porsche gyönyörű sportautójából. Címlapkép forrása: YouTube 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!