PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Az új Model S és X, azaz a Palladium kódnévre hallgató generáció kiszállításai még nem kezdődtek meg Európában, és mindenki csak reméli, hogy a frissített autók már CCS töltőcsatlakozóval szerelve érkeznek. Eddig csak találgatni lehetett, de most már videón van a bizonyosság. Made in Taiwan Európában gyakorlatilag egy éve nem kapható a Tesla két nagyobbik autója. Tavaly a Tesla Motors Club hivatalos adatbázisokon alapuló gyűjtése szerint mindössze 116 darab Model S és 189 Model X érkezett hozzánk. Ezek azonban még mind korábbi rendelések, esetleg bemutató autók, raktárkészleten maradt példányok voltak. Az előző Raven generáció számos újdonságot hordozott a fedél alatt, azonban egy bosszantó hibája még mindig akadt, ugyanis a Tesla saját töltőcsatlakozójával szerelték, így az csak a V2-es Supercharger hálózaton tudott villámtölteni. Az utóbbi pár évben gyártott darabokhoz lehetett már venni egy adaptert*, ami egy kisebb átalakítás után kompatibilissá tette őket a CCS töltős hálózattokkal, de az adaptert érő hőterhelés miatt a maximális töltési teljesítményt 140 kW körül érték el ezek az autók, többet nem engedett az elektronika. Amerikában ezzel szemben akár 250 kW-tal is lehetett a kocsikat tölteni a Tesla saját hálózatán, mivel ott a V3-as Superchargerek is a cég saját csatlakozóját használták. Most, az új generációs autók érkezésével ez már tarthatatlan lett volna, különösképp mivel a frissítés egyik fontos részlete az újratervezett akkupakk volt, aminek újratervezett kémiája és hűtési megoldása már lehetővé teszi, hogy akár 34%-ig maradjon a maximális 250 kW-os teljesítmény. A Palladium ezidáig csak Amerikában került forgalomba, most azonban megérkeztek az első bemutatótermi példányok Tajvanba. Szerencsére a netre felkerülő videók egyike pontosan ezt a témát járta körbe, így most már egyértelmű bizonyíték van rá, hogy a Model 3-hoz és Y-hoz hasonlóan Type 2 CCS Combo aljzattal érkeznek majd a tengerentúli példányok. Opening and closing of the CCS Charging Flap on a Model X Refresh. Video Credit: @TeslaOwnersTwn Video Source:https://t.co/7mAfypmQ3W@NotATeslaApp @DriveTeslaca @teslamag @raffaeru @TeslaStars pic.twitter.com/NlSWPJcB01 — Tesla_Adri (@tesla_adri) January 11, 2022 Felkerült persze a netre már egy másfél perces videó is, amin alaposan körbejárják a legújabb Model X-et: *Kis kiegészítés: a 2019 májusa után gyártott autókhoz alapból járt az adapter, a korábbiakhoz meg lehetett vásárolni, de kellett a szervízben egy kis átalakítás, átkábelezés is, ami az 500 eurós csomag része volt. Köszönjük TeslaMasternek a tippet. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!