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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Rekordot döntöttek a VW európai villanyautó eladásai

elektromos autó

FRISSÍTÉS: A cikk címe megváltozott annak fényében, hogy felhívták rá a figyelmemet, sikerült áldozatául esnem az ügyesen fogalmazott PR közleménynek. A VW márka maga „egy top helyezést” ért el Európában, ami nem feltétlenül egyenlő az első hellyel, az eredeti sajtóközlemény határozatlan névelőt használt. A VW Csoport összességében viszont első lett az európai piacon.

Bár globálisan 8%-kal estek a csoport legnagyobb márkájának eladásai 2021-ben, az elektromos autók terén közel duplázott a vállalat.

Amerikai siker, kínai gondok – mutatjuk a számokat.

Rekord rendelések

A chiphiány pont akkor érte el az autóipart, amikor a kereslet újra fellendült. Így sok gyártó, köztük a VW Csoport is arra panaszkodik, hogy nem tudott annyi autót gyártani, mint amennyit szeretett volna. Emiatt viszont rekord hosszúságúra nyúlt a várólista. A VW márka arról számolt be, hogy csak Európában 543 ezer autójuk van rendelés alatt, és ebből 95 ezer az ID család tagja, azaz teljesen elektromos.

A VW eladásai 8,1%-kal estek 2021-ben, így közel 4,9 millió autót szállítottak le a wolfsburgiak. Bár a csökkenés elsőre nem tűnik tragikusnak, 2019-ben még 6,3 millió személyautót adott el a vállalat. Észak-Amerikában látványos a növekedés, de jól látszik, hogy a legfontosabb piac a portfólióban Kína, ahol 2,4 millió autót, a teljes éves forgalom felét adták el. Itt 15% körül csökkenést regisztráltak - az ázsiai országban két éve még 3,16 millió autójuk talált gazdára.

Valószínűleg így különösen fájdalmas, hogy az ID sorozatból az eredeti 100 ezres, majd év közben 80-100.000 közé módosított tervekhez képest mindössze 70.625 darabot tudtak eladni Kínában. Az ID.4 és ID.6 már év eleje óta kapható volt az országban, októberben pedig megkezdték az ID.3 forgalmazását is.

A márka globális eladásaiban egyre nagyobb szerepet játszanak az elektromos modellek. Tavaly már összesen 263 ezer teljesen elektromos (+97%) és 106 ezer plug-in hibrid  (+33%) autót adtak el a világon, ami a teljes volumen 7,5%-át tette ki.

Európában Svédországban, Dániában, Finnországban és Írországban az ID.4 lett a legnépszerűbb elektromos autó a piacon, az Unió teljes piacát tekintve pedig a VW a lista eleje felé végzett - a végső számokra még várnunk kell a többiek eladásainak ismeretében. A cég büszke rá, hogy az Egyesült Államokban már 17 ezer elektromos autót adtak el ami hússzoros növekedés 2020-hoz képest és a márkák között a 4. helyre volt elég.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.