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
auto
2024. 03. 29. péntek

Mate Rimac, a horvátországi Rimac autógyártó vállalat vezérigazgatója a Facebookon számolt be arról, hogyan tölt a Nevera elektromos szuperautó egy 350 kW teljesítményű Ionity töltőoszlopon. Töltési diagramot sajnos nem kaptunk, de néhány pillanatképet a töltés folyamatából igen, ami arról árulkodik, hogy az autó vásárlóinak nem kell majd sokat vesztegelni a töltőállomásokon. Persze kétmillió euróért ez azért el is várható.

A közzétett fotók szerint a Nevera 32%-os töltöttségnél 311 kW-tal, 62%-nál pedig 333 kW teljesítménnyel fogadta az áramot. A villámtöltés végéhez közeledve természetesen a Nevera töltése is belassul, de még 80%-on is 141 kW-ot bírt el az akku, sőt, még 91%-nál is 73 kW-ot mutatott a töltőoszlop kijelzője. A töltés első öt percében 26 kWh energiát vett fel az autó, ami 119 kilométer megtehető távolságot jelent a 120 kWh-s akkukapacitásból és az 550 km-es hatótávolságból kiindulva. Azt nem tudni, hogy ezen körülmények között a töltési teljesítmény emelkedett-e 333 kW fölé, de Mate Rimac kiemeli, hogy a Nevera 500 kW-os töltésre képes, ennek elérésében csupán az elérhető töltőoszlopok teljesítménye akadályozza.

A 333 kW egyébként a legmagasabb töltési teljesítmény, amit eddig szériagyártott autóban láthattunk, ilyet még az egyébként jóval hatékonyabb Lucid Air sem villantott. Ha azonban hihetünk az augusztusi híreknek, miszerint a több mint 1000 km hatótávú GAC Aion LX Plus szabadidő-autó még 80% töltöttségnél is 481 kW-tal szívja magába az elektronokat, akkor a töltési teljesítményben az abszolút rekordert Kínában találjuk.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.