Mate Rimac, a horvátországi Rimac autógyártó vállalat vezérigazgatója a Facebookon számolt be arról, hogyan tölt a Nevera elektromos szuperautó egy 350 kW teljesítményű Ionity töltőoszlopon. Töltési diagramot sajnos nem kaptunk, de néhány pillanatképet a töltés folyamatából igen, ami arról árulkodik, hogy az autó vásárlóinak nem kell majd sokat vesztegelni a töltőállomásokon. Persze kétmillió euróért ez azért el is várható. A közzétett fotók szerint a Nevera 32%-os töltöttségnél 311 kW-tal, 62%-nál pedig 333 kW teljesítménnyel fogadta az áramot. A villámtöltés végéhez közeledve természetesen a Nevera töltése is belassul, de még 80%-on is 141 kW-ot bírt el az akku, sőt, még 91%-nál is 73 kW-ot mutatott a töltőoszlop kijelzője. A töltés első öt percében 26 kWh energiát vett fel az autó, ami 119 kilométer megtehető távolságot jelent a 120 kWh-s akkukapacitásból és az 550 km-es hatótávolságból kiindulva. Azt nem tudni, hogy ezen körülmények között a töltési teljesítmény emelkedett-e 333 kW fölé, de Mate Rimac kiemeli, hogy a Nevera 500 kW-os töltésre képes, ennek elérésében csupán az elérhető töltőoszlopok teljesítménye akadályozza. A 333 kW egyébként a legmagasabb töltési teljesítmény, amit eddig szériagyártott autóban láthattunk, ilyet még az egyébként jóval hatékonyabb Lucid Air sem villantott. Ha azonban hihetünk az augusztusi híreknek, miszerint a több mint 1000 km hatótávú GAC Aion LX Plus szabadidő-autó még 80% töltöttségnél is 481 kW-tal szívja magába az elektronokat, akkor a töltési teljesítményben az abszolút rekordert Kínában találjuk. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!