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 Ebben nem ismernek pardont a kínaiak, még a Teslával sem kivételeznek. Politikai paranoia, vagy észszerű döntés? No Photo A kínai kormányzat közismerten gyanakvó az amerikai hírszerzés kémkedése kapcsán, és az érzés kölcsönös, ráadásul valószínűleg mindkét félnek jó oka van rá. A témának látszólag semmi köze az autókhoz, azonban a fejlett vezetéstámogató rendszerek miatt egyre több autó rendelkezik beépített, a felhőbe kapcsolt kamerákkal, ami egyre több problémát fog okozni a világ katonai szerveinek és titkolódzó vezetőinek. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a kínai néphadsereg már hozott egy olyan döntést, miszerint Teslákkal nem lehet behajtani a létesítményei területére. Az ok prózai: minden ilyen jármű kilenc kamerával van felszerelve, és elméletileg a gyártó hozzáfér a felvételekhez is. Az autók menüjében egyébként korlátozható, hogy milyen adatokat osztunk meg, de ha valaki az alapértelmezést bekapcsolva hagyja, akkor autója esetenként, anonimizálva ugyan, de elküldhet képeket, vagy videókat a gyártó központjába, hogy ezzel segítse a rendszerek fejlesztését. Kamera az új Teslákon (forrás: Tesla) A hadsereg lépése részben érthető, hiszen a világ legtöbb katonai létesítményében nem készíthetünk fotókat, videókat, ugyanakkor Elon Musk már többször nyilatkozta, hogy elemi érdekük a kémkedés elkerülése, így nem adnak hozzáférést az amerikai szerveknek sem a flottához, hiszen ha ez kiderülne, nagyon megütnék a bokájukat, rengeteg helyen betiltanák a rendszereiket. Musk és a kínai kormányzat viszonya kiemelkedően jó, de ebben még neki sem engednek. Olyannyira nem, hogy most új helyszín, egy kínai üdülőváros került fel a tiltólistára. Őszöd Pejtajho az ország északkeleti partvidékén fekszik, és a leírások szerint kedvelt üdülőhely. Pekingtől gyorsvonattal két óra, repülővel pedig mindössze 30 perc a távolság, így a kínai kommunista párt felsővezetése is szereti itt tartani fontosabb tanácskozásait. Ez az ő Balatonőszödük. A Reuters most arról számolt be, hogy július 1-től két hónapon át kitiltották a Teslákat a településről, mivel a kommunista párt vezetői fognak találkozni a 70 ezres városban. A hírügynökség emlékeztet rá, hogy június elején már kitiltották a márka járműveit Csengtu városának néhány utcájáról a kínai elnök látogatásának idejére. A tiltás több kérdést is felvet a jövőre nézve. Egyrészt kérdés, hogy indokolt lenne-e az amerikai, vagy európai kormányzatok hasonló lépése a kínai autók kapcsán – ez sem lenne példátlan, hiszen telekommunikációs tenderekből már több helyen ki vannak tiltva az ázsiai ország hardvergyártói. Mindenki magából indul ki – tartja a mondás -, azaz ha a kínaiak azt feltételezik, hogy az amerikai kormányzat a Teslák kameráin át kémkedik, elképzelhető-e , hogy ők is ezt teszik a saját márkáikkal? A nagyobb kérdés viszont az, hogy miként lehet ezt majd kezelni a jövőben? Ami ma még csak kuriózum, az pár éven belül általános lesz, az önvezetés eljövetelével pedig hétköznapivá válik majd. Előbb-utóbb szinte minden autó tele lesz aggatva kamerákkal, a rendszer pedig a felhőn keresztül kommunikál a gyártó központi szervereivel. Elképzelhető, hogy egyes városokból, városrészekből, középületek parkolóiból mindenütt ki lesznek tiltva az ellenségesnek tekintett országok gyártmányai? Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!