PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Minden előzetes bejelentés nélkül a Citroën ma délután leleplezett egy vadonatúj tisztán elektromos modellt, az ë-C4 X-et, amely formáját és méreteit tekintve átmenetet képez a már megvásárolható ë-C4, valamint a C5 X modellek között. A franciák újdonságát nem lehet egyértelműen besorolni egyetlen karosszériatípus alá sem: a gyártó sajtóanyaga szerint egy olyan vonzó és elegáns keresztezés történt, amely azoknak a vásárlóknak kínál alternatívát, akik a középkategóriás autót keresve sem egy hagyományos ferdehátúval, sem egy SUV-val nem szeretnék beérni. Az ë-C4 X egy kicsit mindkettőből merítve nyújtózik el 4600 mm hosszúságra, azaz éppen a 4360 mm hosszú ë-C4 és a 4,8 méteres C5 X közé. Tengelytávban azonban nem nőtt a C4, az X utótaggal is 2670 mm távolságra fekszik egymástól a két hajtástengely, ugyanazon a CMP padlólemezen. A csomagtér kapacitása 510 liter. A legtöbb európai országban a modell kizárólag tisztán elektromos hajtással jelenik meg, de néhány európai piacon, valamint a Közel-Keleten és Afrikában benzines és dízeles rendszerrel is árulni fogja a Citroën. Ami az elektromos technológiát illeti, nem kell nagyon meglepődni, a Stellantis csoport 100 kW (136 Le) teljesítményű hajtásrendszere az ë-C4 X-ben is elfér. A 260 Nm forgatónyomatékú hajtás 9,5 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/h-ra álló helyzetből Sport üzemmódban, a végsebesség pedig 150 km/h. A 400V feszültségű, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral 360 km (WLTP) a várható hatótávolság. Az aksira adott garancia 8 év / 160.000 km 70%-os kapacitásig. Az akkumulátor feltöltésére DC hálózaton legfeljebb 100 kW-tal lesz lehetőség, így nagyjából 30 percet kell számolni a 80%-os töltöttségi szint elérésére, AC-n pedig a standard, 7,4 kW-os fedélzeti töltővel 7,5, az opcionális 11 kW-os fedélzeti töltővel pedig 5 óra a töltés ideje. Az új Citroën ë-C4 X és C4 X modellek új szintet hoznak a csatlakoztathatóság és az információs és szórakoztató szolgáltatások terén, köszönhetően a Citroën vadonatúj My Citroën Drive Plus infotainment interfészének, amelyet a közelmúltban mutattak be a zászlóshajó Citroën C5 X-en. Ez a rendkívül intuitív új interfész 10 hüvelykes HD képernyőt használ, és az ügyfelek teljesen személyre szabhatják a „widget” rendszer segítségével. Az új kezelőfelület természetes hangfelismerést is tartalmaz, egy digitális asszisztenst, amelyet a „Hello Citroën” paranccsal „ébreszthetnek” fel a jármű utasai, és amely megérti, amit mondanak, válaszol kérdéseikre, és hangutasításokat hajt végre. A rendszerhez tartozik egy Over-The-Air térképfrissítési szolgáltatás is a TomTomon keresztül, amely révén a navigációs térképek havonta automatikusan frissülnek, hogy a rendszer naprakész legyen, és a legfrissebb információkat szolgálja a járművezetőknek. Ezt a szolgáltatást három évig ingyenesen kínálja az autógyártó. Az ë-C4 X és C4 X modelleket kizárólag Európában, a Stellantis madridi gyárában fogják gyártani minden piacra, az értékesítés augusztusban indul. This slideshow requires JavaScript. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!