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
auto
2024. 04. 23. kedd

A Dél-koreai SK On Company a héten jelentette be, hogy mintegy 352 millió USD (kb. 120 milliárd Forint) értékben kíván beruházni annak érdekében, hogy 2028-ban már nagy mennyiségben, sorozatban gyárthasson szilárdtest akkumulátorokat az elektromos járművekhez – számolt be róla a JustAuto.

forrás: www.forbes.com

Az SK Innovation-ból 2021-ben kivált vállalat a jövő év végére tervezi az első kísérleti gyártósorok felállítását és egy minőségellenőrző központ létesítését a Daejeon Seong Kutatóintézetben.

A vállalat azt közölte, hogy várhatóan 2024-ben be is mutatják a tömeggyártásra tervezett akkumulátor első prototípusát. Addig is fokozni kívánják a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokkal kapcsolatos kutatásaikat, hogy ne maradjanak le a versenytársaikhoz, a CATL és a BYD-hez képest, akik előrébb tartanak ebben, míg az SK On eddig a nikkel-kobalt-mangán (NCM) kémiára összpontosított.

A szilárdtest akkumulátorok nemcsak gyorsabban tölthetőek, de kisebb a tömegük, nagyobb az energiasűrűségük és hosszabb az élettartamuk, mint a jelenleg használt kémiákkal gyártott akkumulátoroknak. Emellett a tűzveszélyességük is alacsonyabb, így egy lehetséges következő generációja lehet az elektromos járművek akkumulátorainak.

Ezt kell tudnod a szilárdtest-akkuról

A vállalat az InterBattery 2023 kiállításon mutatta be saját LFP akkumulátorainak prototípusát, aminek előállítása a kevesebb kritikus nyersanyag miatt olcsóbb, így segítheti az elektromos járművek terjedését az alacsonyabb árkategóriás szegmensekben.

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.