PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 16. kedd

800 km hatótávú új villanyautóját is Európába küldi a kínai HiPhi

elektromos autó

A Human Horizons technológiai vállalat elektromosautó-márkája, a HiPhi a rendkívül fejlett műszaki megoldásaival vált ismertté Kínában, és mint mi is megírtuk, a vállalat az európai piacon is szerencsét kíván próbálni. Kínában egyelőre két modellje, a HiPhi X és a HiPhi Z várja a rendeléseket – mindkét villanyautó megjelenik a fontosabb európai villanyautós piacokon –, a Sanghaji Autószalonon pedig bemutatkozott a márka harmadik családtagja is Y néven, amely szintén eljut Európába.

High-tech kínai autók jönnek Európába

A HiPhi Y egy közepes méretű, az X-nél lényegesen kisebb szabadidő-autó, amelyet a kezdetektől fogva úgy terveztek, hogy a globális piaci igényeknek is megfeleljen, ne csak a kínai vásárlók ízlésvilágába simuljon bele. 4938 mm-es hosszával, 1958 mm-es szélességével, és 1658 mm-es magasságával az autó kicsivel nagyobb, mint egy Tesla Model Y. Bár sok információval nem szolgált a gyártó, az Y hatótávolsága állítólag meghaladja majd a 800 kilométert a kínai CLTC szabvány szerint, ami igencsak ígéretesnek tűnik.

Az ötszemélyes SUV különleges, úgynevezett kombinált hátsó ajtókkal rendelkezik, ami alatt azt érti a HiPhi, hogy az ajtó alja hagyományos módon nyílik, a teteje pedig sirályszárnyként felfelé.

Az X jelenleg átszámítva körülbelül 93.000 dolláros áron fut Kínában, az Y ennél olcsóbb lesz, és nagyobb mennyiséget tervez eladni belőle a vállalat. Az európai árak egyelőre nem ismertek. A HiPhi első bemutatótermeit Norvégiában és Németországban nyitja meg, így vélhetően ezekben az országokban indul el először a villanyautók értékesítése. Az Y még idén rendelhető lesz, szállítani a jövő évtől fogják.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.