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
auto

Az Airbus mintájára az európai autógyártók együttműködését szorgalmazza a Renault vezérigazgatója Luca De Meo, aki a genfi autószalonon beszélt erről.

A nagy darabszámhoz közös platformok kellenek.

Egyedül nem megy?

Az Airbus 1970-ben jött létre több európai repülőgépgyártó együttműködéseként, és a mai napig a francia, német és spanyol kormányok kisebbségi tulajdonában van. A ’60-as években vált világossá az európai légiipar számára, hogy bármennyire is modern és hatékony gépeket terveznek, a sok kisebb szereplőnek csak viszonylag kis darabszám jut a tortából, így soha nem lesznek versenyképesek a nagy amerikai repülőgépgyártókkal, akik egy 300 milliós piacot szolgálnak ki. Ekkor született meg az A300-as sorozat ötlete, amelynek keretében a vállalatok közösen terveztek a légi tömegközlekedésre alkalmas repülőket az európai légitársaságok számára.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Valami hasonló járhat a Renault vezetésének fejében is a kínai veszedelem kapcsán, mivel De Meo most egy az Airbushoz hasonló együttműködést sürget az új, olcsó villanyautók gyártására Európában.

Luca De Meo. Forrás: A2P Media Center

A cégvezető arról beszélt a genfi autószalonon, hogy kreatívnak kell lenniük, és a partnerek révén lehetne csökkenteni a befektetéshez szükséges költségeket. A Renault a 25 ezer euró körüli indulóárral tervezett Renault 5, valamint a még olcsóbb, 20 ezer eurós új elektromos Twingo kapcsán is szívesen látna ilyen együttműködést, és megerősítették, hogy előbbi kapcsán tárgyalásokat folytatnak a Volkswagennel.

A francia autógyártó a fejlesztések sebességét is szem előtt tartja amikor a kínai riválisokkal akarja felvenni a versenyt. A Twingo kapcsán például a koncepció terveinek lezárását követően mindössze két év alatt akarnak eljutni a sorozatgyártásig, ami a fele az ilyenkor szokásos időnek.

Ha négy vagy öt évet vársz a gyártással, akkor már elkéstél – mondta a Renault vezetője.

Az európai villanyautós támogatások kapcsán De Meo elmondta, hogy ők inkább azt preferálnák, ha az Unió engedélyezné a japán kei-car formátumhoz hasonló miniautók gyártását, és a 30 kWh alatti akkuméret esetén a támogatás helyett alacsonyabb áfakulcsot alkalmazna – írja az Automotive News Europe.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.