PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9lbGVrdHJvbW9zYXV0b3Njc2FsYWRpbmFwLmh5dW5kYWkuaHUvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2VsZWt0cm9tb3NhdXRvc2NzYWxhZGluYXAuaHl1bmRhaS5odS8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTE5NDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUtZWd5ZWItcmVuZGV6dmVueWVrLWV2Y3NhbGFkaW5hcC12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lci0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

A mai napon hivatalosan is elindult az Audi a jövőbe vezető úton, ugyanis számtalan fénykép, videó, és mindenféle okos marketingfogás után megkezdődött a legelső teljesen elektromos meghajtású gépkocsijának, az e-tron quattro sportterepjárónak a gyártása a teljesen CO2-semleges brüsszeli létesítményben – jelentette be a német vállalat egy sajtóközleményben. Az e-tron sorozatgyártásának magyar vonatkozása, hogy a motorháztető alatt megbújó villanymotorok – melyek első darabjai július 24-én készültek el ­– az Audi győri komplexumának új részlegében dolgozó mintegy 100 alkalmazott kezei közül kerülnek ki, ám a munkafolyamat legnagyobb része abban a brüsszeli gyárban történik, melyet az Audi 2016 nyarától kezdődően tett alkalmassá a tisztán villanyos SUV termelésére. Ennek megfelelően újjá kellett építeni a gyártósorokat, a festéküzemet, valamint egy saját akkumulátor-gyártó részlegre is szükség volt, amelynek elkészült termékeit önvezető járművek szállítják az autók gyártósorához. Emellett a gyárban dolgozók megfelelő szakértelméről is gondoskodni kellett, hogy zökkenőmentesen kezdődhessen a gyártás: az alkalmazottak együttesen több mint 200 000 órányi képzéssel készültek fel az e-tron quattro termelésére.

„Az Audi e-tron egy igazi úttörő. Olyan innovatív technológiákat tud magáénak, mint például a virtuális külső visszapillantó tükrök, és ötvözi a hagyományos Audi-minőséget a kezelhetőségben és dinamikában a műszaki fejlődéssel, ami messze túlmutat az autón. A brüsszeli üzemünket céltudatosan az elektromos autó gyártására modernizáltuk. Ez a világ első hitelesített CO2-semleges autógyára a prémium szegmensben” – mondta el Peter Kössler, az Audi gyártásért és logisztikáért felelős igazgatója.

Itt még matricában, de két hét múlva már anélkül láthatjuk a villanyautót

A négykarikás villanyautóról a korábban bejelentett információk alapján annyit tudunk, hogy egy 95 kWh-s akkupakk dolgozik azért, hogy valamivel több, mint 400 kilométert meg tudjunk tenni egyetlen töltéssel a WLTP szerint. Ehhez társul a 150 kW-os villámtöltési teljesítmény, amivel fél óra alatt letudhatjuk a kontinensen mostanában kiépülő villámtöltő-hálózat állomásainak látogatását, tehát igencsak hasznos tulajdonság lesz a nagyobb távolságú utazások során. A meghajtásért három villanymotor felel, együttesen 320 kW-os teljesítménnyel, ám a pontos specifikációkig egészen szeptember 17-ig még várnunk kell, ugyanis ekkorra tartogatja az Audi az SUV világpremierjét. Azt egyelőre nem tette közzé a gyártó, hogy évente hány darab e-tron sportterepjáró fog kigurulni a gyárból, azt viszont még márciusban elárulta, hogy Németországban 80 000 eurós indulóáron lehet majd hozzájutni a kocsihoz.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.