Visszapillantó tükrök helyett kamerákkal is választható lesz az Audi e-tron quattro

Az Audi egy egészen sajátos marketingkampányt indított el legelső tisztán elektromos modelljéhez, melynek során nem elégszik meg annyival, hogy egy unalmas sajtóközleménnyel letudja az e-tron quattro jellemzőinek bemutatását, hanem valamilyen játékkal, vagy látványos produkcióval köti össze az információk csepegtetését. Április vége fele például egy Faraday-kalitkába zárta járművét a négykarikás gyártó a villámtöltést illusztrálva a Siemens berlini teszttelepén, most pedig az ingolstadti szélcsatorna-központot járta meg az elektromos SUV, hogy a hatótáv szempontjából kedvező aerodinamikai tulajdonságait prezentálja. Amikor az Audi 2015-ben először bemutatta az e-tron quattro koncepcióját, azt állította, hogy 0,25-ös légellenállási tényezőjével a legjobb aerodinamikai vonásokkal rendelkező SUV-t sikerült megalkotnia. Bár nem sokkal utána a Tesla Model X ezt felül tudta múlni egy századdal, a villanyos Audi közel 400 kilométeres WLTP ciklus szerinti hatótávjához kétségtelenül nagyban hozzájárul a légellenállás minimalizálása.

Az e-tron quattro prototípus egy 5 méter átmérőjű, 2,6 MW teljesítményű lapátkerékkel nézett szembe az aeroakusztikai tesztek során, ahol akár 300 km/h-s szélsebességet is ki kellett bírnia, a lehető legkisebb légellenállást és szélzajt produkálva. A német mérnökök több, mint 1000 órán keresztül szellőztették az autót az orkánerejű szélben folyamatos optimalizálás mellett, melynek eredménye végül egy 0,28-as légellenállási tényező lett, azaz egy kicsivel rosszabb, mint amit a gyártó korábban állított, de még így is hét századdal kevesebb, mint egy hasonló felépítésű hagyományos meghajtású modell esetében az Audi elmondása szerint.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hamarosan itt az új villany-Audi, íme az első kedvcsináló

A lehető legjobb aerodinamika érdekében az Audi elsőre is egyből észrevehető, illetve elrejtett megoldások keverékét alkalmazta. A legszembetűnőbb, hogy az autóról eltűntek a hagyományos visszapillantó tükrök, és helyükre „virtuális tükrök”, azaz kamerák kerültek. Ezek alkalmazásával a villanyautó nemcsak 15 centivel keskenyebb lett, csökkentve a légellenállást, de a szél okozta zaj is elviselhetőbbé vált. A kamerák által rögzített kép a műszerfal és az ajtók között elhelyezett OLED kijelzőkön látható, és a virtuális visszapillantó tükrök a nagyobb biztonság érdekében három szituáció szerint is beállíthatók: autópályás vezetés, kanyarodás, és a parkolás segítésére. A digitális megoldás opcionálisan választható lesz az autóhoz azokon a piacokon, ahol a szabályozás nem tiltja ennek használatát. Fontos szerephez jut továbbá az adaptív légrugózás is, amely 120 km/h-s sebesség felett 26 milliméterrel süllyeszti a normál magasság alá a karosszériát, így csökkentve a légellenállást, valamint a vezérelhető légbeömlő-nyílások is ezt a célt szolgálják. A standard 19 colos kerekek is a lehető legkisebb légellenállásra lettek megtervezve, a 255/55 méretű gumiabroncsok pedig az ultra alacsony gördülési ellenállást teszik lehetővé.

Az Audi e-tron quattro gyártása a cég karbonsemleges belgiumi gyárában a következő hónapokban fog megkezdődni, így az első kiszállítások már ez év végén esedékesek. Az autó induló ára az Audi korábbi bejelentése szerint körülbelül 80 ezer euró lesz.

Elektromos autót használsz?