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
auto
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTklMjAlMjAlMjAlMjAlMjBLw7ZzesO2bsO2bSEiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JTIwJTIwJTIwJTIwJTIwS8O2c3rDtm7Dtm0hJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

A mai napon hivatalosan is elindult az Audi a jövőbe vezető úton, ugyanis számtalan fénykép, videó, és mindenféle okos marketingfogás után megkezdődött a legelső teljesen elektromos meghajtású gépkocsijának, az e-tron quattro sportterepjárónak a gyártása a teljesen CO2-semleges brüsszeli létesítményben – jelentette be a német vállalat egy sajtóközleményben. Az e-tron sorozatgyártásának magyar vonatkozása, hogy a motorháztető alatt megbújó villanymotorok – melyek első darabjai július 24-én készültek el ­– az Audi győri komplexumának új részlegében dolgozó mintegy 100 alkalmazott kezei közül kerülnek ki, ám a munkafolyamat legnagyobb része abban a brüsszeli gyárban történik, melyet az Audi 2016 nyarától kezdődően tett alkalmassá a tisztán villanyos SUV termelésére. Ennek megfelelően újjá kellett építeni a gyártósorokat, a festéküzemet, valamint egy saját akkumulátor-gyártó részlegre is szükség volt, amelynek elkészült termékeit önvezető járművek szállítják az autók gyártósorához. Emellett a gyárban dolgozók megfelelő szakértelméről is gondoskodni kellett, hogy zökkenőmentesen kezdődhessen a gyártás: az alkalmazottak együttesen több mint 200 000 órányi képzéssel készültek fel az e-tron quattro termelésére.

„Az Audi e-tron egy igazi úttörő. Olyan innovatív technológiákat tud magáénak, mint például a virtuális külső visszapillantó tükrök, és ötvözi a hagyományos Audi-minőséget a kezelhetőségben és dinamikában a műszaki fejlődéssel, ami messze túlmutat az autón. A brüsszeli üzemünket céltudatosan az elektromos autó gyártására modernizáltuk. Ez a világ első hitelesített CO2-semleges autógyára a prémium szegmensben” – mondta el Peter Kössler, az Audi gyártásért és logisztikáért felelős igazgatója.

Itt még matricában, de két hét múlva már anélkül láthatjuk a villanyautót

A négykarikás villanyautóról a korábban bejelentett információk alapján annyit tudunk, hogy egy 95 kWh-s akkupakk dolgozik azért, hogy valamivel több, mint 400 kilométert meg tudjunk tenni egyetlen töltéssel a WLTP szerint. Ehhez társul a 150 kW-os villámtöltési teljesítmény, amivel fél óra alatt letudhatjuk a kontinensen mostanában kiépülő villámtöltő-hálózat állomásainak látogatását, tehát igencsak hasznos tulajdonság lesz a nagyobb távolságú utazások során. A meghajtásért három villanymotor felel, együttesen 320 kW-os teljesítménnyel, ám a pontos specifikációkig egészen szeptember 17-ig még várnunk kell, ugyanis ekkorra tartogatja az Audi az SUV világpremierjét. Azt egyelőre nem tette közzé a gyártó, hogy évente hány darab e-tron sportterepjáró fog kigurulni a gyárból, azt viszont még márciusban elárulta, hogy Németországban 80 000 eurós indulóáron lehet majd hozzájutni a kocsihoz.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.