Bárki számára elérhetővé tenné MEB padlólemezét a Volkswagen
Nem csak a Volkswagen Group, hanem az egész autóipar számára sztenderddé válhatna a MEB platform használata a villanyautók gyártása során – erről beszélt Michael Jost stratégiai igazgató a német Tagesspiegel lapnak, aki szerint a gyártó komolyan gondolkodik azon, hogy valamennyi rivális vállalat felé megnyitja a padlólemezhez való hozzáférést. A MEB-re épülő elektromos autók egy egész szériáját láthattuk már koncepció formában az I.D. név alatt, de több, a konszernhez tartozó autógyártó is a piacra dob egy vagy több járművet az elkövetkezendő években a MEB-bel az aljában. Ez ugyanis jelentős költségmegtakarítást jelent mind a fejlesztés, mind a gyártás során, ami magasabb profithoz vezethet. A Volkswagen és a Ford együttműködésének nemrégiben történt bejelentésekor annak a lehetősége is felmerült, hogy az amerikai gyártó is használhatja a németek platformját, ami megfizethető elektromos Fordokat eredményezne a vállalat európai elektromobilitási offenzívája során. Az igazgató azt is hozzátette, hogy meg nem nevezett autógyártókkal már meg is indultak a tárgyalások a padlólemez megosztásáról.
Több részlet egyelőre nem ismert, helyette viszont ismét szóba kerültek a Volkswagen soron következő szuperolcsó villanyautói. Jost egy belépő szintű tisztán villanyos modellről beszélt az első I.D. megjelenése után, mely még olcsóbb lesz a 2020-ban érkező, Neo kódnéven futó ferdehátúnál. 2023-ban, vagy legkésőbb 2024-ben pedig egy T-Roc méretű jármű is csatlakozik a modellkínálathoz, amelyet 20 ezer eurónál olcsóbban vásárolhatnak meg a fogyasztók.