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 Megállapodást kötött a Porsche és a Volkswagen leányvállalataként alapított Electrify America, melynek értelmében a tisztán elektromos Taycan vásárlói három éven keresztül ingyenesen (a díj valójában az autó árában kerül beszámításra) és korlátlanul használhatják a villámtöltő-hálózat berendezéseit az Egyesült Államokban maximálisan 30 perc hosszúságú töltésekre. A hálózat kiépítésének jelenleg is zajló első fázisában az Electrify America 2019 júliusára 484 helyszínen több mint 2000 töltőberendezést telepít, mely egyaránt jelent autópálya menti és városi állomásokat is. A jobbára 5-10 töltőnek helyet adó állomásokon minimum két töltőcsatlakozón keresztül akár 350 kW-tal is lehet a járműbe engedni az elektronokat, amivel a 800 V-os akkumulátor-rendszerének köszönhetően a Taycan 4 perc alatt 100 kilométernyi hatótávot is szerezhet. Ezen hálózat korlátlan használata mindenképpen jól fog jönni a vásárlóknak, az Electrify America és a Porsche megállapodása azonban nem jár áldozat nélkül: a németek így nem építenek saját töltőhálózatot az országban. A Volkswagen hálózata jó lesz a Porschénak is. Családban marad. Klaus Zellmer, a Porsche észak-amerikai részlegének vezérigazgatója 2018 áprilisában azt ígérte, hogy a villanyautó megjelenését 500 saját fejlesztésű villámtöltő-állomás fogja várni az Egyesült Államokban, melyből 189 a kereskedésekhez, a többi pedig az ország legfontosabb útvonalai mellé kerül. Néhány hónappal később a Porsche 700-ra emelte a tervezett állomások számát, a legújabb sajtóanyag ellenben már csak a kereskedéseknél felállított, összesen 191 darab töltőt, és az eladott otthoni töltőket említi. Az Electrek kérdésére a Porsche megerősítette, hogy a saját hálózat csupán ezekből a berendezésekből fog állni, és az ország stratégiai pontjaira tervezett további állomások ötlete elvetésre került. A Porsche boltjai közül több mint 120 a gyártó saját 320 kW-os Turbo Charging DC töltőjét kapja, a többi pedig 50 kW-os oszlopot szerel fel. Mindez egy összesen 70 millió dolláros beruházást jelent a kereskedők részéről. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!