A V2G (Vehicle to Grid) technológia lényege, hogy az erre alkalmas elektromos autót a villamosenergia-hálózatra kötve otthoni energiatárolóként tudjuk használni, amivel kiválthatjuk a drága erőművek beindítását, ha éppen túl kevés elektromosság áll rendelkezésre, túltermelés esetén pedig megszabadíthatjuk a rendszert a felesleges energiától. A hálózat efféle stabilizációjához persze több ezer villanyautóra van szükség, azonban az áram kereskedelméből elméletben már egyetlen tulajdonos is profitálhat. A The Mobility House néhány másik vállalattal közösen tavaly októberben indított egy kísérleti projektet a németországi Hagen városában, mely során egy Nissan LEAF-et használtak energiatárolóként és egyben áramforrásként a német hálózaton, hogy kiderítsék, hogyan működik a V2G a gyakorlatban. A Daimler által alapított cég most beszámolt az eddigi fejleményekről, és a vezérigazgató elmondása szerint az elektromos autó hálózatba integrálásáról immáron bebizonyosodott, hogy technológiailag lehetséges, és gazdaságilag is előnyös. Forrás: electrive.com A The Mobility House LEAF-je 8 kW-nyi teljesítménnyel szolgálta a hálózatot egy héten keresztül, ami után 20 eurónyi bevételt könyvelhetett el a vállalat. Ez elsőre nem hangzik soknak, ám 50 hét után már 1000 eurót jelent, ami a projekt vezetői szerint több mint elég az elektromos autó egész éves energiafogyasztásának fedezésére. És ez mindössze egyetlen autó, így a V2G kiemelten előnyös lehet a flottaüzemeltetők számára, ahol a járművek használatának tervezése is egyszerűbb. A vállalat szerint a közeljövőben egyre több hasonló projekt indulhat a kereskedelmi szektorban, annak azonban, hogy valamennyi villanyautós részt vehessen a hálózati frekvencia kiegyenlítésében, még jelentős technológiai és jogi akadályai vannak, melyek megugrása évekbe is telhet. Marcus Fendt, a The Mobility House egyik igazgatója egyébként határozottan elutasítja, hogy a rendszeres töltés és merítés a V2G alkalmazása során tönkretenné az akkumulátort, helyette a töltési menedzsment pont, hogy pozitív hatással van az akku életére. Bár a pilot projekt ezzel a végére ért, az elektromos Nissan folytatja energiatároló feladatát a német hálózaton. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!