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
auto
2024. 04. 19. péntek

Az elmúlt hetekben a Toyota igazgatói többször is hangoztatták, hogy a tisztán elektromos meghajtású autók értékesítését alacsony keresletük miatt jelenleg még nem látják jó üzleti lehetőségnek, ezzel együtt azonban elismerték, hogy az Egyesült Államok legkelendőbb prémium gépjárműve 2018-ban, a Tesla Model 3-as alaposan megtépázza a Prius eladási mutatóit. Jim Lenzt, a Toyota Motor North America vezérigazgatója január közepén úgy fogalmazott, hogy egyáltalán nincs meglepődve azon, hogy a Model 3 nagyobb hatással van a Prius népszerűségére, mint a prémium kategóriába tartozó Lexus modellekére, ugyanis az autóipar többé már nem osztható fel luxus és nem-luxus autókra – a Tesla egy teljesen új, technológia által vezérelt szegmenst teremtett. Hogy a hibrid meghajtású Priust vezetők hajlamosak Teslára váltani, azt már korábban megtudtuk, mikor a kaliforniai gyártó közzétette, mely autótípusokról váltanak a leggyakrabban a Model 3 vásárlói.

A Toyota Prius olcsó, megbízható, és világszerte népszerű, de csupán egy ugródeszka a tisztán elektromos meghajtás felé

Most viszont az Automotive News cikkéből azt is megtudtuk, hogy mennyire kimagasló szerepe is van Elon Musk cégének a Toyota vásárlóinak lemorzsolódásában. Lentz a korábbi kommentjeit tovább részletezve elárulta, hogy a Toyota összességében 9%-os ügyfélvesztési arányt szenved el más gyártók javára, aminek feléért a Prius tulajdonosok a Teslához való átpártolása felelős. Nem gyakori, hogy egy vállalat ennyire nyíltan beszél a konkurenciáról, de az még ritkább, hogy a világ egyik legnagyobb autógyártójának vásárlóit egy viszonylag kicsi, alig egy évtizede működő cég szívja fel, ráadásul ilyen mértékben, és tekintve, hogy a két autó között van 20 ezer dollár árkülönbség. Ennek ellenére a Toyota továbbra is a hibrid meghajtásban látja a jövőt.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.