A Toyotától elpártolók fele Teslát vásárol

Az elmúlt hetekben a Toyota igazgatói többször is hangoztatták, hogy a tisztán elektromos meghajtású autók értékesítését alacsony keresletük miatt jelenleg még nem látják jó üzleti lehetőségnek, ezzel együtt azonban elismerték, hogy az Egyesült Államok legkelendőbb prémium gépjárműve 2018-ban, a Tesla Model 3-as alaposan megtépázza a Prius eladási mutatóit. Jim Lenzt, a Toyota Motor North America vezérigazgatója január közepén úgy fogalmazott, hogy egyáltalán nincs meglepődve azon, hogy a Model 3 nagyobb hatással van a Prius népszerűségére, mint a prémium kategóriába tartozó Lexus modellekére, ugyanis az autóipar többé már nem osztható fel luxus és nem-luxus autókra – a Tesla egy teljesen új, technológia által vezérelt szegmenst teremtett. Hogy a hibrid meghajtású Priust vezetők hajlamosak Teslára váltani, azt már korábban megtudtuk, mikor a kaliforniai gyártó közzétette, mely autótípusokról váltanak a leggyakrabban a Model 3 vásárlói.

A Toyota Prius olcsó, megbízható, és világszerte népszerű, de csupán egy ugródeszka a tisztán elektromos meghajtás felé

Most viszont az Automotive News cikkéből azt is megtudtuk, hogy mennyire kimagasló szerepe is van Elon Musk cégének a Toyota vásárlóinak lemorzsolódásában. Lentz a korábbi kommentjeit tovább részletezve elárulta, hogy a Toyota összességében 9%-os ügyfélvesztési arányt szenved el más gyártók javára, aminek feléért a Prius tulajdonosok a Teslához való átpártolása felelős. Nem gyakori, hogy egy vállalat ennyire nyíltan beszél a konkurenciáról, de az még ritkább, hogy a világ egyik legnagyobb autógyártójának vásárlóit egy viszonylag kicsi, alig egy évtizede működő cég szívja fel, ráadásul ilyen mértékben, és tekintve, hogy a két autó között van 20 ezer dollár árkülönbség. Ennek ellenére a Toyota továbbra is a hibrid meghajtásban látja a jövőt.

EZT OLVASTAD MÁR?  Zwickauban kerül gyártásba az elektromos Audi Q4 e-tron

Elektromos autót használsz?