Alkalmazás nélkül is indíthatók a Mobiliti töltői
Sokan nem szeretik a mobiltelefonos alkalmazásokat, van aki az okostelefont sem kedveli, de aki nem tud élni a mobilja nélkül, annak is lemerülhet, ellophatják, vízbe eshet, összetörhet. Ilyen helyzetekben nagyon jól jöhet egy olyan kulcstartó, amivel működésre lehet bírni az elektromos autó töltőket.
Mától Mobiliti is biztosítja ezt a lehetőséget a regisztrált ügyfelei számára. A szolgáltató által ügyfélkulcsnak hívott RFID kártyát az NKM TöltőPont alkalmazásban lehet igényelni a Profil oldal Ügyfélkulcs menüpontjában.

- Az ügyfélkulcs igénylése jelenleg ingyenes.
- Az ügyfélkulcs rendelése előtt szükséges a fizetési és számlázási adatok megadása.
- Az ügyfélkulcs postázásáról a szolgáltató e-mail-t küld, amelyben ismerteti az aktiválás folyamatát.
- Az ügyfélkulcsot első használat előtt minden esetben aktiválni kell az alkalmazáson keresztül.
- Az ügyfélkulcs az alkalmazásból tiltható, amire az RFID elvesztésekor lehet szükség.
- A töltés indításról, leállításról és hibákról push értesítés érkezik a mobiltelefonra, így az RFID használatával is követhetők a töltések.
- Nagyon fontos, hogy a töltés indítása előtt tájékozódjon az ügyfél az árakról, erre az alkalmazásban van lehetőség.
A fizikai ügyfélkulcs használata:
Töltési díjak
Az NKM-Mobiliti által üzemeltetett AC töltőkön a töltés ingyenes, de a töltés indításához ezeken is szükség van a mobiltelefonos alkalmazásra vagy a fizikai ügyfélkulcsra (a telepítés alatt lévő SPAR töltők kivételével, ahol a töltés a kábel csatlakoztatásakor automatikusan indul).
A DC villámtöltőkön tavasszal az egy hónapos első tesztidőszak során 10 Ft/kWh volt a töltési díj, jelenleg a második tesztidőszakban 50 Ft/kWh áron tölthetünk.
A későbbiekben más árazási mód tesztelése is várható, pl. kombinált (perc + kWh) alapú árazás. A szolgáltató tervezi megkérdezni az ügyfelek véleményét is a számukra elfogadható árazásról, és ezek figyelembe vételével alakítanák ki a végleges árakat.