Itt a SEAT olcsó városi villanyautója

Nem váratta sokáig rajongóit és a megfizethető elektromos autókra éhező vásárlókat a SEAT, hiszen miután tegnap bejelentette a Mii electric debütálását is magába foglaló SEAT on Tour európai roadshow elstartolását, és közzétette az első hivatalos kedvcsinálót az autóról, ma már kamerák elé is állt a kis méretű ötajtós kocsi Oslóban, és a specifikációk sem maradtak rejtve.

3557 milliméteres hosszával, 1645 milliméteres szélességével, és 2420 milliméteres tengelytávjával a Mii electric kitűnő társ lesz azoknak, akik idejük nagy részét a városi vezetéssel töltik, kétségbeesetten keresve a szabad parkolóhelyeket és karcolás nélkül próbálva átverekedni magukat a legszűkebb utcákon. Városi rendeltetése ellenére viszont a spanyol villanyautó egészen barátságos hatótávot kapott, ami a Volkswagen Csoporton belüli technológia-megosztásnak köszönhető, így a tisztán elektromos Mii használhatja a Škoda Citigo e iV hajtásláncát. Ez egy 61 kW-os villanymotort jelent 212 Nm nyomatékkal, amivel az 50 km/h álló helyzetből 3,9 másodperc alatt megvan. Magas végsebességre a városban nincs szükség, ám az autópályára jól jön, hogy az autó egészen 130 km/h-ig képes felgyorsulni. Az akkumulátor szintén ugyanaz a 36,8 kWh-s lítium-ionos egység, mint a csehek villanyautójában, így a hatótáv is közel ugyanakkora: a SEAT 260 kilométert adott meg a WLTP szerint, azaz mindössze öttel kevesebbet, mint amit a Škoda állít. A töltés 7,2 kW-os AC-n 80%-ig körülbelül 4 órát vesz igénybe, 40 kW-os DC-n pedig durván 60 percet. Az akkumulátor nem foglalt el helyet a csomagtérből, így az változatlanul 251 liter.

EZT OLVASTAD MÁR?  Egymillió tölthető gépkocsi a BMW következő célja

A Mii electric lesz az első modell SEAT CONNECT hozzáféréssel, amivel mobiltelefonról szerezhetünk információt az autó állapotáról, pozíciójáról, szabályozhatjuk a klímát, sok más hasznos funkcióval egyetemben.

Amennyiben a gyártó tartani tudja az ígéretét, úgy a villanyautó legnagyobb előnye az árazás lesz. A SEAT ugyanis azt állítja, hogy a villanyos változat ára egy szinten lesz a belsőégésű motoros Mii árával a kulcspiacokon, azaz Franciaországban, Norvégiában, Finnországban, Svédországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Dániában, Belgiumban, Spanyolországban, Ausztriában, Svájcban, és Olaszországban. A briteknél a hagyományos verzió 11 905 fonttól, azaz közel 4,4 millió forinttól indul. Így aztán a lényegesen alacsonyabb tulajdonlási költséget is figyelembe véve mindenki számára jobb választás az elektromos Mii, ám a döntést szerencsére nem a fogyasztókra bízta a SEAT, merthogy a füstös kisautó gyártása júliusban leáll, és azután csak zéró emissziósként kerül értékesítésre a típus.

A Mii electric termelése 2019 utolsó negyedévében kezdődik Pozsonyban, és még az év legvégén piacra is kerül, de szeptembertől már megnyílik az előzetes rendelés.

Elektromos autót használsz?