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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy az állam 249 db elektromos Volkswagen Golfot vásárolt a kórházaknak. A Népszava értesülései szerint a kórházaknak havi 54 000 Ft bérleti díjat kell majd fizetni az autókért, ráadásul ha éves 30 000 km-nél többet futnak az autók, akkor további 34 Ft/km költséget kell fizetniük. A cikkből azt is megtudhattuk, hogy az e-Golfokat 12 millió forintos áron vásárolták, ami nem tűnik kedvező árnak annak fényében, hogy az ID.3 érkezése miatt a Volkswagen nyár végén jelentősen csökkentette az autó árát. Azonban a 3 milliárd forint a 249 db autó mellett 132 db töltőt is tartalmazott, így az autók ára valójában ennél kevesebb.

Volkswagen e-Golf

A Magyar Hírlapban megjelent reakció szerint a Népszava állításai csúsztatnak, mivel nem kötelezik a kórházakat az elektromos autók használatára, ez csupán egy költségcsökkentési lehetőség számukra. A havi 53 973 forintos használati díj valóban létezik, ez azonban tartalmazza a karbantartási, javítási és szervizköltségeket, a szezonális gumicserét, a gumiabroncsok karbantartását és tárolását, teljes körű CASCO biztosítást, káresemény esetén a biztosítási ügyintézést, valamint asszisztencia szolgáltatást is. Ez az összeg töredéke annak, amit az egészségügyi intézmények a jelenlegi, nem elektromos autókra költenek.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.