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
auto

Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy az állam 249 db elektromos Volkswagen Golfot vásárolt a kórházaknak. A Népszava értesülései szerint a kórházaknak havi 54 000 Ft bérleti díjat kell majd fizetni az autókért, ráadásul ha éves 30 000 km-nél többet futnak az autók, akkor további 34 Ft/km költséget kell fizetniük. A cikkből azt is megtudhattuk, hogy az e-Golfokat 12 millió forintos áron vásárolták, ami nem tűnik kedvező árnak annak fényében, hogy az ID.3 érkezése miatt a Volkswagen nyár végén jelentősen csökkentette az autó árát. Azonban a 3 milliárd forint a 249 db autó mellett 132 db töltőt is tartalmazott, így az autók ára valójában ennél kevesebb.

Volkswagen e-Golf

A Magyar Hírlapban megjelent reakció szerint a Népszava állításai csúsztatnak, mivel nem kötelezik a kórházakat az elektromos autók használatára, ez csupán egy költségcsökkentési lehetőség számukra. A havi 53 973 forintos használati díj valóban létezik, ez azonban tartalmazza a karbantartási, javítási és szervizköltségeket, a szezonális gumicserét, a gumiabroncsok karbantartását és tárolását, teljes körű CASCO biztosítást, káresemény esetén a biztosítási ügyintézést, valamint asszisztencia szolgáltatást is. Ez az összeg töredéke annak, amit az egészségügyi intézmények a jelenlegi, nem elektromos autókra költenek.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.