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
auto
2024. 03. 29. péntek

Norvégiában, amely elektromos autók szempontjából a legfontosabb piac Európában, 2019 októberében 873 db Audi e-tron talált gazdára, amely a teljes autó eladások 8,3%-a, írja az insideevs.com. Norvégiában idén összesen 4577 e-tront vásároltak. Egyre jobban teljesít a Jaguar I-PACE is, idén október végééig 2820 példányt vettek át a vásárlók, így a tavalyi 1081 darabos értékesítés év végére akár háromszorosára is növekedhet. A két új versenytárs megjelenése óta hatalmas gyengülésen van túl a Tesla Model X, amely korábban egyeduralkodó volt az elektromos SUV piacon. 2018-ban még 4981 db Model X kelt el a norvég piacon, idén a felét sem érik el az eladások. Október végééig csupán 1781 autót adtak át, és nem valószínű, hogy az év hátralévő két hónapjában megfordulna a trend.

Norvég elektromos SUV eladások

Európában már az év eleji megjelenéstől egyértelmű az Audi e-tron népszerűsége, az Egyesült Államokban azonban kevésbé keresték a vásárlók. A májusi viszonylag erős indulást követően folyamatosan csökkentek az eladások, októberben azonban megfordult a negatív trend, ha kis mértékben is, de növelni tudták a eladásokat. 2019 októberében 462 példány talált gazdára. Idén összesen 4002 db tisztán elektromos Audit adták át az amerikai vásárlóknak.

Norvégiában talán az e-tron népszerűsége is hozzájárult a Tesla Model X csökkenő eladásaihoz, bár a Model S és Model X konkurenciája elsősorban házon belülről érkezik: a Tesla Model 3 miatt veszíthette el a legtöbb vevőt a két nagy Tesla. A statisztikai adatok alapján nehéz megválaszolni ezt a kérdést, mivel hasonló időben kezdődött a Model 3 és az Audi e-tron értékesítése. A választ talán a jövő én második felében megkaphatjuk: a Tesla Model Y megjelenésekor kiderül, hogy a Model X mélyrepülését és az Audi elektromos SUV népszerűségét az Audi név és a minőségi kidolgozás okozza, vagy az európai vásárlónak túlságosan nagy a Model X mérete. Utóbbi esetben a Model Y szárnyalása várható, amint megjelenik a kínálatban.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.