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
auto

Megvan mikor indulhat újra a Tesla kaliforniai gyára

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

Miközben Kínában zavartalanul folyik a termelés (a Bloomberg híre kacsa volt, csak 3 napos karbantartási szünetet tartottak Sanghajban és mától újra termelnek) és az európai autógyárak is az újraindítással foglalatoskodnak, a világ legnagyobb villanyautó gyára még mindig kényszerszünetet tart.

Tesla Fremont

A hatalmas fremonti Tesla gyár. Forrás: Tesla

Egészen tegnap késő estig arra lehetett számítani, hogy a Tesla központi, kaliforniai üzeme már pénteken újra fog indulni, miután Kalifornia kormányzója bejelentette, hogy még a héten elindulhatnak a termelő üzemek az államban. Az autógyártó HR osztálya vissza is rendelte az alkalmazottak egy részét és a terv az volt, hogy műszakonként 30%-nyi kollégával kezdik meg a termelést. A cég már a héten visszahívott pár kollégát, hogy készítsék fel a gyártósorokat az újraindulásra és alakítsák ki a biztonságos munkavégzés körülményeit. A hírek szerint a munkások a közösségi távolságtartás szabályai mellett dolgoztak volna és külön tréninget is szerveztek erről.

Tegnap, magyar idő szerint késő este azután fordulat állt be az ügyben, Alameda megye egészségügyi szervezetének vezetője (kb. a tisztifőorvos megfelelője) ugyanis úgy nyilatkozott, hogy még egy hét türelmet kérnek a vállalatoktól.

Tesla Model Y karosszéria üzem Fremontban

Az amerikai történelemből fakadó jogrend és szövetségi rendszer sajátossága, hogy a központi kormányzattal (értsd: az elnök) szemben az egyes tagállamoknak jelentős autonómiája van. Ezért fordulhat elő, hogy bizonyos esetekben többet számít mint mond Newsom kormányzó, mint Trump elnök COVID-19 ügyben. Ugyanakkor ez a lánc tovább is igaz, tehát hiába mondat az Kalifornia kormányzója, hogy az államban újraindulhatnak a gyárak, a fremonti gyár ugyanis Alameda megyében található, így az számít ők hogyan rendelkeznek.

Dr. Erica Pan  szerint, bár a kórházban kezeltek száma stabil és az ágyak mindössze 5-10%-án fekszenek koronavírusos betegek, ők még szeretnének várni egy hetet. Jövő héten egyeztetni fognak a cégek vezetőivel a biztonságos újraindítás feltételeiről és – ha minden így marad – a rákövetkező héten elindulhat a termelés.

Ez volt az első Model 3 szállítmány a belga kikötőbe 2019 februárjában. Forrás: Twitter/TeslaStars

A Tesla európai oldalai közben azzal frissültek, hogy az új megrendelések kiszállítását augusztusra ígéri a cég, tehát aki most rendel, júliusi gyártásból kaphat majd. A változás logikusnak tűnik, hiszen a hajóút átlag 21-22 napig tart San Farnciscoból a belga Zeebrugge kikötőjébe, ahol a Teslák Európába érkeznek. Így ebben a negyedévben a cég már csak Észak Amerikára gyárt majd autókat Freemontban. Egyes számítások szerint nagyjából 7400 raktáron lévő autóval kezdte a cég a második negyedévet kontinensünkön – ennyi maradt kiszállítatlanul a márciusi hajókról. Áprilisban nagyjából 2500 autót adtak el Európában, így azért van még körülbelül 5000 amit átvehetnek majd a vásárlók júliusig.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.