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
auto

Megvan mikor indulhat újra a Tesla kaliforniai gyára

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

Miközben Kínában zavartalanul folyik a termelés (a Bloomberg híre kacsa volt, csak 3 napos karbantartási szünetet tartottak Sanghajban és mától újra termelnek) és az európai autógyárak is az újraindítással foglalatoskodnak, a világ legnagyobb villanyautó gyára még mindig kényszerszünetet tart.

Tesla Fremont

A hatalmas fremonti Tesla gyár. Forrás: Tesla

Egészen tegnap késő estig arra lehetett számítani, hogy a Tesla központi, kaliforniai üzeme már pénteken újra fog indulni, miután Kalifornia kormányzója bejelentette, hogy még a héten elindulhatnak a termelő üzemek az államban. Az autógyártó HR osztálya vissza is rendelte az alkalmazottak egy részét és a terv az volt, hogy műszakonként 30%-nyi kollégával kezdik meg a termelést. A cég már a héten visszahívott pár kollégát, hogy készítsék fel a gyártósorokat az újraindulásra és alakítsák ki a biztonságos munkavégzés körülményeit. A hírek szerint a munkások a közösségi távolságtartás szabályai mellett dolgoztak volna és külön tréninget is szerveztek erről.

Tegnap, magyar idő szerint késő este azután fordulat állt be az ügyben, Alameda megye egészségügyi szervezetének vezetője (kb. a tisztifőorvos megfelelője) ugyanis úgy nyilatkozott, hogy még egy hét türelmet kérnek a vállalatoktól.

Tesla Model Y karosszéria üzem Fremontban

Az amerikai történelemből fakadó jogrend és szövetségi rendszer sajátossága, hogy a központi kormányzattal (értsd: az elnök) szemben az egyes tagállamoknak jelentős autonómiája van. Ezért fordulhat elő, hogy bizonyos esetekben többet számít mint mond Newsom kormányzó, mint Trump elnök COVID-19 ügyben. Ugyanakkor ez a lánc tovább is igaz, tehát hiába mondat az Kalifornia kormányzója, hogy az államban újraindulhatnak a gyárak, a fremonti gyár ugyanis Alameda megyében található, így az számít ők hogyan rendelkeznek.

Dr. Erica Pan  szerint, bár a kórházban kezeltek száma stabil és az ágyak mindössze 5-10%-án fekszenek koronavírusos betegek, ők még szeretnének várni egy hetet. Jövő héten egyeztetni fognak a cégek vezetőivel a biztonságos újraindítás feltételeiről és – ha minden így marad – a rákövetkező héten elindulhat a termelés.

Ez volt az első Model 3 szállítmány a belga kikötőbe 2019 februárjában. Forrás: Twitter/TeslaStars

A Tesla európai oldalai közben azzal frissültek, hogy az új megrendelések kiszállítását augusztusra ígéri a cég, tehát aki most rendel, júliusi gyártásból kaphat majd. A változás logikusnak tűnik, hiszen a hajóút átlag 21-22 napig tart San Farnciscoból a belga Zeebrugge kikötőjébe, ahol a Teslák Európába érkeznek. Így ebben a negyedévben a cég már csak Észak Amerikára gyárt majd autókat Freemontban. Egyes számítások szerint nagyjából 7400 raktáron lévő autóval kezdte a cég a második negyedévet kontinensünkön – ennyi maradt kiszállítatlanul a márciusi hajókról. Áprilisban nagyjából 2500 autót adtak el Európában, így azért van még körülbelül 5000 amit átvehetnek majd a vásárlók júliusig.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás