Miközben Kínában zavartalanul folyik a termelés (a Bloomberg híre kacsa volt, csak 3 napos karbantartási szünetet tartottak Sanghajban és mától újra termelnek) és az európai autógyárak is az újraindítással foglalatoskodnak, a világ legnagyobb villanyautó gyára még mindig kényszerszünetet tart.
Egészen tegnap késő estig arra lehetett számítani, hogy a Tesla központi, kaliforniai üzeme már pénteken újra fog indulni, miután Kalifornia kormányzója bejelentette, hogy még a héten elindulhatnak a termelő üzemek az államban. Az autógyártó HR osztálya vissza is rendelte az alkalmazottak egy részét és a terv az volt, hogy műszakonként 30%-nyi kollégával kezdik meg a termelést. A cég már a héten visszahívott pár kollégát, hogy készítsék fel a gyártósorokat az újraindulásra és alakítsák ki a biztonságos munkavégzés körülményeit. A hírek szerint a munkások a közösségi távolságtartás szabályai mellett dolgoztak volna és külön tréninget is szerveztek erről.
Tegnap, magyar idő szerint késő este azután fordulat állt be az ügyben, Alameda megye egészségügyi szervezetének vezetője (kb. a tisztifőorvos megfelelője) ugyanis úgy nyilatkozott, hogy még egy hét türelmet kérnek a vállalatoktól.
Az amerikai történelemből fakadó jogrend és szövetségi rendszer sajátossága, hogy a központi kormányzattal (értsd: az elnök) szemben az egyes tagállamoknak jelentős autonómiája van. Ezért fordulhat elő, hogy bizonyos esetekben többet számít mint mond Newsom kormányzó, mint Trump elnök COVID-19 ügyben. Ugyanakkor ez a lánc tovább is igaz, tehát hiába mondat az Kalifornia kormányzója, hogy az államban újraindulhatnak a gyárak, a fremonti gyár ugyanis Alameda megyében található, így az számít ők hogyan rendelkeznek.
Dr. Erica Pan szerint, bár a kórházban kezeltek száma stabil és az ágyak mindössze 5-10%-án fekszenek koronavírusos betegek, ők még szeretnének várni egy hetet. Jövő héten egyeztetni fognak a cégek vezetőivel a biztonságos újraindítás feltételeiről és – ha minden így marad – a rákövetkező héten elindulhat a termelés.
A Tesla európai oldalai közben azzal frissültek, hogy az új megrendelések kiszállítását augusztusra ígéri a cég, tehát aki most rendel, júliusi gyártásból kaphat majd. A változás logikusnak tűnik, hiszen a hajóút átlag 21-22 napig tart San Farnciscoból a belga Zeebrugge kikötőjébe, ahol a Teslák Európába érkeznek. Így ebben a negyedévben a cég már csak Észak Amerikára gyárt majd autókat Freemontban. Egyes számítások szerint nagyjából 7400 raktáron lévő autóval kezdte a cég a második negyedévet kontinensünkön – ennyi maradt kiszállítatlanul a márciusi hajókról. Áprilisban nagyjából 2500 autót adtak el Európában, így azért van még körülbelül 5000 amit átvehetnek majd a vásárlók júliusig.