Hordozható villámtöltő villanyautó-mentéshez
A töltőhálózat folyamatos fejlődése ellenére is akadnak még olyan területek, ahol a két töltőállomás közötti távolságot nem minden villanyautósnak sikerül megtenni az aksiban tárolt energiával, az ilyen helyzetekre pedig az útmenti segítségnyújtással foglalkozó cégeknek is fel kell készülni. Autómentők számára fejlesztett hordozható töltőn többen is dolgoznak, legutóbb például a Blink mutatott be egy 9,6 kW töltési teljesítményű berendezést, ám annak működtetéséhez üzemanyagra van szükség, márpedig fosszilis generátorról villanyautót tölteni nem túl elegáns dolog.

A coloradói Lightning Systems megoldása ennél sokkal korszerűbb: a Lightning Mobile hordozható villámtöltőbe egy 192 kWh kapacitású folyadékhűtéses akkumulátort szereltek a fejlesztők, ami tiszta árammal töltve tiszta áramot ad át a villanyautónak. Az amerikaiak úgy tervezték meg az akkus töltőt, hogy az könnyedén beszerelhető legyen egy a méret- és tömegelvárásoknak megfelelő furgonba, de akár utánfutón is szállítható legyen, illetve ha nem autómentős célokra használják, akkor hasonlóan például a Volkswagen berendezéséhez, bárhol le is tehető. A töltő akkumulátora AC hálózaton maximum 18 kW-tal tölthető, míg a rácsatlakozó villanyautók legfeljebb 80 vagy 50 kW-tal tudnak róla elektromosságot felvenni DC-n (a sajtóanyag az előbbit, a műszaki leírás az utóbbit említi) opcionálisan pedig 19,2 kW-tal AC-n.

A villanyautók gyakran a következő töltési lehetőségtől csak néhány kilométerre merülnek le, az ekkora táv megtételéhez szükséges energia pedig pillanatok alatt betölthető a villámtöltővel. A megoldás hátránya viszont a berendezés tömege, ami megközelíti az 1700 kilót.

Furgonból való töltési szolgáltatást egyébként a NIO és a BJEV is kínál Kínában.