PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 24. szerda

Több fotó is felkerült az internetre az elmúlt napokban, melyeken alighanem a Volkswagen ID. 4 SUV gyártási változata látható. A képek forrása nem teljesen egyértelmű, állítólag a Volkswagen kínai közös vállalkozásai által a kínai ipari és információs technológiai minisztériumnak beküldött dokumentációkból szerezték meg helyi lapok, és ezt vették át az amerikai újságok, majd a közösségi média.

Az ID. Crozz koncepcióból kifaragott ID. 4-et nem meglepő módon hasonló dizájnelemek díszítik, mint az ID.3-as ferdehátút, így tökéletesen illeszkedik a német gyártó új generációs, tisztán elektromos modellcsaládjába, de ennek ellenére egy kimondottan hagyományos módját választotta a formatervezésnek a Volkswagen – az autóban nincs hűtésre szomjazó belsőégésű motor, mégis tekintélyes légbeömlőket és hűtőrácsot visel.

Forrás: VW ID Talk

A dokumentációkból kiderül, hogy a fehér és a szürke változat két különböző típus: az előbbi az ID. 4 Crozz nevet viseli, míg az utóbbi az ID.4 X jelzést hordozza, és a különbség a dimenziókban, illetve a dizájnban keresendő: a 2765 mm-es tengelytáv és az 1852 mm-es szélesség közös, ám a szürke kicsivel hosszabb és magasabb (4612 mm vs. 4592 mm; 1640 mm vs. 1629 mm). Az autó így körülbelül Tiguan-méretű, a két típus dimenzióinak eltérése a lökhárító-kialakításból és hasmagasságból adódik. Azt egyelőre nem tudni, hogy a hajtásláncban is lesz-e valami differencia.

Forrás: VW ID Talk

A hajtáslánc specifikációit illetően semmi hivatalosat nem tudunk, csak azt a néhány információmorzsát, amit már korábban elszórt nekünk a Volkswagen. A premierre már régóta várunk, eredetileg az áprilisi New York-i Autószalonon került volna rá sor, de meggondolták magukat a németek, utána pedig minden autókiállítást lefújtak a járvány miatt, ahol feltűnhetett volna az autó. A VW ez idáig nem jelentett be újabb időpontot az eseménynek.

500 km hatótávval jön Volkswagen I.D. 4

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.