Megmutatta új villanyautóját a Citroën

Tegnap több hivatalos fényképet is közzétett a Citroën az új generációs C4-ről, mely benzines, dízeles, valamint ë-C4 néven tisztán elektromos meghajtással is megjelenik. Műszaki adatokat egyelőre nem osztott meg a gyártó egyik változatról sem, ezekre a június 30-i premierig kell várnunk, de gyanítható, hogy a villanyautó arra az e-CMP padlólemezre kerül 50 kWh kapacitású akkumulátorral, amire a PSA már korábban bemutatott elektromos járművei, a Peugeot e-208 és e-2008, az Opel Corsa-e, valamint a DS 3 is épültek.

A fényképek arról tanúskodnak, hogy a francia márka formatervezői az ígéreteikhez híven valóban egyedi, radikális dizájnnal folytatják a C4-es modellcsaládot. A Citroën az európai C-szegmens eladásainak mintegy 28%-át jelentő kompakt ferdehátúak közé sorolja autóját, de nyilvánvaló, hogy a megemelt magassággal és testesebb karosszériával egy másik kiemelten népszerű szegmens, a tágas családi sportterepjárók felé nyit kaput.

Hátulról az ë-C4 határozottan karakteres, szemrevaló autó, s bár elölről csupán a hagyományos változatról mutatott képet a gyártó, nem tévedhetünk nagyot, ha ezt megpróbáljuk fedett hűtőrácsokkal elképzelni. A látvány valószínűleg sokaknak fog tetszeni.

Az utastérről kiadott fotón jól megfigyelhető, hogy az unokatestvérekből megismert kezelőelemeket a Citroën dizájnerei teljesen más megközelítésben próbálták meg felhasználni.

EZT OLVASTAD MÁR?  Egyre több az alternatív hajtású Toyota

Az ë-C4 a gyártó ötödik, 2020-ban bejelentett elektromosított modellje a C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Jumpy és az ë-SpaceTourer után. Ha a Citroën ë-C4 valamely változata beférhet a 11 milliós keretbe, akkor hamarosan egy újabb modellel bővülhet a 2,5 millió forintos állami támogatást élvező autók köre.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.