Tesla vásárlás Magyarországon

A Tesla az elektromos autók etalonja. Ezt lassan már a legnagyobb autógyártók és a többi márka rajongói is elfogadják. Új márkaként azonban sok olyan problémával kell még megküzdjenek, amire a 100 éves múlttal rendelkező gyártóknak már kialakult gyakorlatuk van. Persze tiszta lappal való indulásnak előnyei is vannak, hiszen a Tesla mindent újra tudott gondolni, és ahol a kialakult gyakorlatban problémát láttak, ott volt lehetőségük drasztikusan új irányt kijelölni. Jó példa erre a sok külön beszállítótól összevásárolt komponensek helyett egyetlen központi rendszerre felépített autón belüli informatikai megoldás, aminek a Tesla lényegében minden elemét házon belül fejlesztette, egészen a processzorok szintjéig. Ez tette lehetővé, hogy az autónak szinte az összes részegysége távolról szoftveresen frissíthető legyen, és akár hónapról hónapra új, vagy továbbfejlesztett képességekkel okosodjon az autó.

De ugyanígy teljesen új alapokra építette a Tesla az értékesítési folyamatot is. A klasszikus dílerhálózat helyett bemutatótermek, illetve átadó központok nyíltak, és sokkal közvetlenebbé vált az ügyfelekkel való kapcsolattartás és kommunikáció is. Új gyártóként azonban időbe telik egy világméretű bemutatóterem-hálózatot kiépíteni, így a Tesla is elsősorban az elektromobilitás szempontjából legfejlettebb, legnagyobb piacokra koncentrál. Emiatt voltak kénytelenek sokáig a magyar Tesla vásárlók Hollandiába utazni az autójuk átvételéhez, majd az autót hazahozva megoldást találni a kocsi forgalomba helyezésére. A banki finanszírozás, illetve esetenként az autó garanciális javíttatása vagy időszakos szervizeltetése szintén komoly terhet jelentett a vevők számára, hiszen a Tesla a Superchargereken kívül semmilyen hivatalos jelenléttel nem rendelkezik Magyarországon.

A Tesla által nyújtott élményt azonban a magyarok is szívesen élveznék, ezért a felső kategóriás autók finanszírozásában közel 10 éves rutinnal rendelkező Universal Leasing 2016-ban az e-Flottakezelő üzletág létrehozása mellett döntött, hogy elektromos autók számára kiemelt bérleti és lízingkonstrukciókkal segíthesse az ügyfeleit, Illetve hogy elsőszámú zöld flottakezelő lehessen a magyar e-mobilitás piacon. Ennek a tevékenységnek lett alappillére, hogy a Tesla és a finanszírozó bankok felé kialakult jó kapcsolatot kihasználva az Univarsal Leasing megkezdte a Tesla által a magyar piacon hagyott űr kitöltését, hogy a lehető legkönnyebbé tegye a teslássá válás folyamatát. A 2019-ben a Lechner Ödön fasoron megnyílt Tesla bemutatóterem a Teslounge lehetőséget teremt a leendő vevőknek a különböző modellek, illetve az elektromos autózás pénzügyi és gyakorlati előnyeinek megismerésére. Az autók megrendelését az újonnan indult konfigurátor oldal segíti, ami a felszereltség függvényében tájékoztatást ad a várható havidíjakról is. A Universal Leasing a Tesla vásárlás minden olyan terhét leveszi a vevők válláról, ami a külföldi értékesítésből adódóan extraként jelentkezik, így intézi az autó szállítását és forgalomba helyezését, illetve biztosítja a finanszírozási lehetőségek teljes vertikumát. A Teslounge munkatársai segítséget tudnak nyújtani az otthoni illetve munkahelyi töltés kialakításában, és a társasági adó kedvezmény igénybevételében is.

Az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt a Tesla iránti érdeklődés, ami nem csak az utakon és az Universal Leasing rendelési listáján látványos, de a Tesla Club Magyarország Facebook csoport taglétszámán is. Mindezeken túl az Universal Leasing külön üzletágként gondol azokra is, akik nem vásárolni szeretnének, hanem egyszerűen csak kíváncsiak a Tesla által nyújtott egészen egyedi vezetési élményre. Nekik szól a TeslaDrive üzletág szolgáltatása.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?