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 A Bank Australia még hazájában is a kisebb bankok közé számít, de a lépés mégis több lehet mint szimplán szimbolikus. Két év múlva A Bank Australia a napokban jelentette be, hogy már csak 2024 végéig nyújt autóvásárlási kölcsönt azoknak akik belsőégésű motoros újautót választanak. A híradások szerint a pénzintézet úgy véli, a felelősségteljes magatartásra részükről az, ha nem engedik, hogy egy többéves hitellel magas fenntartási költségekkel terhelt járműhöz láncolják kuncsaftjaikat. A bank úgy véli ez egyben egyfajta üzenet is a vásárlók és a piac felé is, hogy érdemes elektromos autó vásárlásban gondolkodniuk, amellyel nem csak a környezetet óvhatják meg, de még spórolhatnak is az üzemeltetésen. Ben Mack at Pexels A bank egyébként már eddig is támogatta a zöld beruházásokat, így például kedvezményes hitelt biztosít az energiatakarékos és környezetkímélő lakások vásárlására és az elektromos, illetve plug-in hibrid autóknál is harmadával kisebb a kamat. A pénzintézet ugyanakkor megjegyezte, hogy a használatutó hiteleknél még nem szűntetik meg a belsőégésű motoros kocsik finanszírozását, mert egyelőre nincsenek megfizethető árú használt villanyautók a piacon. Növekedési fázis A 20 milliós Ausztráliában 2021-ben még csak alig több, mint 20 ezer villanyautó fogyott, ami az újautó eladások 2%-a volt. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy, hát persze, hatalmas ország, a villanyautósok meg még nem alkalmasak egy kontinensnyi sivatag átszelésére. A valóságban azonban az ország lakossága a partok mentén egy szűk sávba koncentrálódik – az ausztrálok 90%-a itt él. Elég kevesen indulnak neki egy országot átszelő útnak autóval, és az átlag ausztrál, lakóhely szerint, évi 7-12 ezer kilométert vezet, ami kevesebb, mint a magyar átlag. A villanyautók eladásaiban az idei év lehet a fordulópont, az első hat hónapban ugyanis megduplázódtak az eladási adatok. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!