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
auto
2024. 04. 26. péntek

Ez a Porsche még a Taycant is lenyomhatja

elektromos autó

A Porsche tavaly közel 302 ezer autót adott el, ami 11%-os növekedés volt az előző évhez képest. Erre persze legyinthetnénk, hiszen 2020-at nem túl nehéz túlszárnyalni az autóiparban, de a luxusautó márka alig érezte meg a pandémiát, a COVID előtti utolsó békeévben, 2019-ben is 280 ezer kocsit adtak át.

A növekedés egyik fontos motorja a Taycan elektromos sportautó volt, amelynek értékesítési számai duplázódtak. Most házon belül kaphat új konkurenciát az első villany Porsche.

A legnépszerűbb

A Porsche sportautó gyártó elég jó éveket zárt az elmúlt időszakban, hiszen még a pandémia is alig látszik az eladások emelkedésén.

Igaz, az ukrán háború okozta ellátási lánc zavarok miatt az idei első félév 5%-kal gyengébbre sikerült, mint a tavalyi, de a nyolcezer darabos értékesítési elmaradás egy jó második féléves hajrával orvosolható. Ahhoz képest, hogy a VW márka 23, a Skoda 30, és még az Audi is 20 százalékkal adott el kevesebb autót 2022 első hat hónapjában, mint 2021 azonos időszakában, ez elhanyagolható deficit a sportautó gyártó testvérnél.

A gyártó elmúlt pár évének egyik sikermodellje az első teljesen elektromos típusuk, a Taycan volt, amelyből 2020-ban nagyjából 20 ezer, 2021-ben pedig ennek duplája fogyott, és már a harmadik legnépszerűbb modell a palettán.

Porsche Macan

A legnépszerűbb Porsche azonban a 70 ezer eurós SUV, a Macan, ami a Cayenne elérhetőbb árú, kisebb testvére. Semmi sem mutatja jobban a globális SUV trendet, minthogy már az első kettő legnépszerűbb Porsche is városi terepjáró, nem pedig kétüléses sportautó.

Az Automobilwoche értesülése szerint azonban a Porsche most pont ebből, a legnépszerűbb hagyományos modellből készül elektromos verzióval. A cég gyártási igazgatója a lapnak azt nyilatkozta, hogy

már 2023-ban megkezdhetik az új, elektromos Macan gyártását Lipcsében, az eladási darabszám tekintetében pedig úgy látják, hogy az elérheti majd a belsőégésű motoros változat évi 80 ezer feletti rekordját.

A gyártás és az eladások felfutása természetesen nem azonnali lesz, és egyelőre arról sincs szó, hogy megszűnne a benzines Macan, de a lépés és annak nagyságrendje jól mutatja a márka irányát.

Ismét a Porsche a legyorsabb a Nürburgringen

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.