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 A Fiat 500 egy igazi ikon, mely az elmúlt évtizedek alatt erős rajongóbázist tudott kiépíteni Európa-szerte, a legújabb, immár kizárólag tisztán elektromos meghajtással gyártott generáció divatos, fiatalos, és szerethető külseje pedig újabb löketet adott a modell népszerűségének. Aki viszont eddig a sportosságot hiányolta a városi kisautóból, annak sem kell lemondania az 500e-ről, csupán másik autómárkánál kell keresnie: bemutatkozott az Abarth 500e. Az Abarth 500e a Stellantis autógyártó csoport részeként működő olasz sportautó- és tuningmárka legelső tisztán elektromos modellje, és mint neve is sejteti, a Fiat 500e alapján készült. Habár viszonylag sokat kellett várni arra, hogy végre az Abarth is belevesse magát az elektromobilitás világába, közleményében most kiemeli, hogy az elektromos hajtás tökéletes technológia a járművek által kínált vezetési élmény, egyensúly, stabilitás, és úttartás fokozására. A dinamikusabb mozgás leginkább előzéseknél, vagy kanyarokból való kigyorsításoknál érezhető, így egy kanyargós pályán akár több mint egy másodpercet is ráverhet köridőben az 500e egy benzines társára, például az Abarth 695-re. A villanyautó teljesítménye 113,7 kW (155 lóerő), ami közel 27 kW-tal több, mint a legerősebb alapmodellé. 0-96 km/h-s gyorsulásban 2 másodpercet ver rá az Abarth villanyautója a Fiat 500e 9 másodperces sprintidejére, és csupán 0,3 másodperccel marad el a benzines Abarth 695 gyorsulásától. Az olaszok nem hagyták érintetlenül az autó szerkezetét, 24 mm-rel növelték a tengelyek közötti távolságot és 60 mm-t húztak rá a nyomtávra. A megnövelt sportosságot a karosszéria átalakulása is kiválóan tükrözi, különösen a kiszélesített első lökhárító, az alacsonyabban futó oldalsó szoknyák, és a markánsabb hátsó diffúzor hirdeti az Abarth csapatának munkáját. Habár az Abarth büszkén hirdeti, hogy a dinamika érdekében elektromosra cserélték a belsőégésű motort, a motorzaj egy olyan dolog, amiről még ők sem akartak teljesen lemondani. Így hát fejlesztettek egy hanggenerátort, amely a márka benzines modelljeire jellemző motorbőgést utánozza – ezt szerencsére bármikor kikapcsolhatják a csendes utazásra vágyó tulajdonosok. Ami az akkumulátort illeti, maradt a Fiat 500e legnagyobb, 42 kWh-s csomagja, így a hatótávolság lényegesen alacsonyabb az alapmodell körülbelül 320 kilométeres hivatalos WLTP adatánál. A töltés maximális teljesítménye 85 kW, így mintegy 35 perc szükséges a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez egy teljesen lemerült autó esetében – írja a vállalat. Az online előfoglalás tegnap elstartolt az Abarth 500e Scorpionissima különleges változattal, amelyből összesen 1949 példány készül – a darabszám a márka alapításának évével egyezik meg. A hivatalos vételár egyelőre nem ismert, de biztosan magasabb lesz a 42 kWh-s Fiat 500e 15 millió forint körüli indulóáránál. Villanyautó teszt: Fiat 500e 3+1 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!