Trinity helyett érkezik a VW ID. Golf?
Nemrég azon szomorkodtunk a podcastban, hogy a Ford az elektromos átállás során a füstös motorok mellett jól csengő márkaneveket is hátrahagy.
Korábban a Volkswagen is ebbe az irányba lépett az ID sorozat elnevezéseivel, de most átalakulnak a tervek.
A Szentháromságra várva
Ahogy azt múlt hét végén megírtuk, a jelek szerint az évtized végére, 2029-2030 magasságába csúszhat a Volkswagen következő generációs villanyautójának, az új SSP platformos Trinity-nek a premierje. Nagy a valószínűsége annak is, hogy nem épül meg az új modell számára Wolfsburgba tervezett gyár sem – ha jön is a Trinity, az a régi üzemben készül majd.
De mi lesz 2030-ig? Kihúzza az ID sorozat pár ráncfelvarrással?
Nos úgy néz ki, hogy nem.
A Volkswagen márka igazgatója, Thomas Schäfer most a Los Angeles-i autószalonon azt nyilatkozta a brit Autocar magazinnak, hogy lehet mégsem köszön el a Golf a nyolcadik generációval, a márkanév visszatérhet egy kilencedik körre, mégpedig teljesen elektromos változatban. Ez egyébként nem jelentené az ID. 3 nyugdíjazását sem, Schäfer szerint ugyanis az inkább a Golf Plus megfelelője, és soha nem szánták a Golf utódjának. Ez azért ellentmond annak, amit a cég korábban hirdetett, amikor az első ID modellt „az elektromos korszak Golfjának” nevezte.
Az új logika szerint az új modell ID. Golf néven érkezne az ID.2 és az ID.3 közé. A német Automobilwoche úgy tudja, az autó egy megújított, felfrissített MEB platformra épülne, a gyártás pedig a régi wolfsburgi üzemben kapna helyet a belsőégésű motoros változatok mellett.
Schäfer egyébként azt is mondta, hogy meg akarják őrizni a régi GTI típusjelet, és esetleg a sikeres crossover modell, a Tiguan elnevezését is.
Az ID. Golf akár már 2026-ban megérkezhet.