Beteszi a lábát az Apple a Teslákba

A Teslák fedélzeti rendszere jelenleg is több zenelejátszó alkalmazást támogat.

Egyet viszont sokan nagyon hiányoltak.

Zene füleiknek

A Teslák operációs rendszere a mobiltelefonokhoz és tabletekhez hasonlóan támogatja az applikációk telepítését, de egyelőre még nincs az autókban egy olyan alkalmazásbolt, amelybe az autógyártótól függetlenül tölthetnének fel más cégek különböző appokat. Így amikor a cég autóiban megjelenik egy-egy új, harmadik fél által gyártott program, az mindig a Tesla közreműködésével kerül oda. Így a zenelejátszók terén már egy jó ideje a központi képernyőn van a Spotify, a Tidal, de még olyan online rádiós alkalmazások is, mint a TuneIn. Ha kicsit tágabban, a médialejátszókra értelmezzük a kategóriát, akkor pedig elérhető a YouTube, a Netflix, a Hulu, de még a Disney+ is – persze a kínálat kicsit régiófüggő is.

Számos, az Apple ökoszisztémáját használó felhasználó szerette volna már egy ideje, ha az Apple Music is megjelenik a kínálatban, de erre mostanáig várni kellett. Persze Bluetooth kapcsolaton keresztül a telefonunkról eddig is gyakorlatilag bármilyen applikáció hangját, bármely tetszőleges zene alkalmazást meg tudtuk szólaltatni az autó hangrendszerén, de az integrált appok használata azért általában kényelmesebb, jobban illeszkedik az autó kezelőfelületére és a sokak által hallani vélt Bluetooh adattömörítéssel járó hangminőség romlást is elkerüli.

A napokban nyílt a Los Angeles-i Petersen Automotive Museumban egy a Tesláról szóló kiállítás, amely egy komplett szintet kapott, és a gyártó közreműködésével olyan különlegességeket is felvonultat, mint a Semi, a Cbyertruck, az új Roadster, a Dojo szuperkomputer, vagy a nem-lángszóró lángszóró.

Először innen érkeztek a hírek, az egyik szemfüles látogató ugyanis egy kiállított modell fedélzeti rendszerében észrevette, hogy azon már elérhető a telefongyártó zenei szolgáltatása.

Azóta már az is kiderült, hogy az újdonság a szokásos karácsonyi nagy frissítés részeként érkezik majd.

Az együttműködés egyébként olyan szempontból meglepő, hogy az Apple nem nagyon engedi saját ökoszisztémáján kívülre a saját szolgáltatásait, azaz, mondjuk Androidon sincs Apple Music, pedig az egy 2,5 milliárd felhasználós piac, szemben a 3+ millió Teslával. Ráadásul a két cég viszonya minimum feszült, mivel előszeretettel csábítják el egymás alkalmazottait, és előbb-utóbb, valamilyen formában de valószínűleg versenytársak lesznek az autózás területén is.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.