PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD00OTkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9NDk5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTQ5OS1tLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvdmlsbGFueWF1dG9zb2stbGVhZC00OTktdy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtNDk5LXcuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A Ford Pro ma délelőtt bemutatta vadonatúj tisztán elektromos meghajtású modelljét, az E-Tourneo Custom névre keresztelt kisbuszt. Az amerikai autógyártó haszongépjárművekért felelős üzletága szeptemberben rántotta le a leplet az 1 tonna teherbírású E-Transit Custom kisteherautóról, az akár 2 tonnával is terhelhető E-Transit pedig már Európa-szerte elérhető, így a mostani újdonság a harmadik olyan villanyautó a kínálatban, amely európai piacokon is bevezetésre kerül. Bemutatkozott a Ford E-Transit Custom Az új generációs Tourneo-sorozat többféle hajtáslánccal is megjelenik, így plug-in hibrid, illetve dízelmotoros rendszerrel is elérhető lesz, de a kínálat zászlóshajója a vadonatúj padlólemezre épített teljesen elektromos változat. Az optimalizált padlólemez legnagyobb előnye, hogy a jármű padlója alacsonyabban húzódik, megkönnyítve a ki- és beszállást, illetve a pakolást, továbbá a legtöbb modellváltozat magassága két méter alatt marad, így be lehet hajtani velük a garázsokba vagy a többszintes parkolóházakba is. Emellett az alacsonyabb karosszéria az aerodinamikára is kedvező hatással van. A tisztán elektromos verzió esetében egy 74 kWh kapacitású akkumulátor táplálja a 160 kW-os villanymotort, így mintegy 370 kilométerre tehető a típus hatótávolsága a WLTP szerint. A kényelmesebb és nyugodtabb vezetés érdekében az E-Tourneo Custom tisztán elektromos hajtáslánca egypedálos megoldással is vezérelhető. A 11 kW-os, háromfázisú váltóáramú fedélzeti töltővel kevesebb mint 8 óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor, míg egy 125 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltővel 41 perc alatt 80 százalékra lehet tölteni az autót 15%-os szintről indulva. A Ford Pro teszteredményei szerint egy ilyen gyorstöltés során 5 perc leforgása alatt 38 km-re elegendő áramot vehet fel az akku. Az optimalizált padlólemez bőséges utasteret biztosít az autóban, a normál és nyújtott tengelytávolságú modellekhez egyaránt rendelhető három üléssor összesen kilenc férőhellyel, amely sokoldalú használatot tesz lehetővé a privát és céges ügyfelek számára egyaránt. A nagyobb rugalmasság érdekében az új utaskabinban a második és a harmadik üléssort egy új sínrendszerre szerelték, melyeken az ülések könnyen mozgathatók előre-hátra, de akár ki is emelhetők az autóból. A második sor három ülése egyenként mozgatható, a harmadik sorban pedig egy egyharmad/kétharmad arányban felosztva dönthető üléspad található. Az E-Tourneo Custom akár 2000 kg-os vontatmánnyal is megbirkózik. A Ford Pro nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy prémium felszereltséggel dobja piacra új modelljét. Ennek része a nagyméretű üveg panorámatető, valamint az infrás érzékelőrendszer, ami erős napsütésben automatikusan állítja a klímát. Az oldalsó tolóajtók motorosak, és kézhasználat nélkül, az első kerék felé irányuló láblendítéssel is nyithatók. Az autóhoz kínált felszereltség része a háromzónás, elektronikus vezérlésű klímaberendezés, a mélynyomóval kiegészített 14 hangszórós B&O hangrendszer, valamint az elektromos változatban a Pro Power Onboard rendszer, ami két darab 2,3 kW-os konnektort kínál az elektromos eszközök működtetéséhez. A kormány mögött egy 12 colos digitális műszeregység bújik meg, a műszerfalon pedig egy ergonomikusan elhelyezett, 13 colos érintőképernyő kapott helyet, ezen fut a SYNC 4 infotainment rendszer 9 is. Az Android Auto és Apple CarPlay vezeték nélküli okostelefon-csatlakoztatást kínál. Az egyszerű és költséghatékony üzemeltetéshez a Ford Pro szoftvert kínálja ügyfeleinek a vállalat, ám ennek elindulására idehaza még várni kell egy keveset. Ford Pro nélkül indul idehaza a Ford E-Transit Az új Tourneo Custom-sorozatot a Ford Otosan gyártja a törökországi Kocaeliben, ahonnan 2023 közepén indulnak el az első szállítmányok az európai vásárlókhoz, kezdve a dízelmotoros típussal, majd később a konnektoros változatokkal folytatva. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!