Sportos Fiat 500-ast dob piacra az Abarth

A Fiat 500 egy igazi ikon, mely az elmúlt évtizedek alatt erős rajongóbázist tudott kiépíteni Európa-szerte, a legújabb, immár kizárólag tisztán elektromos meghajtással gyártott generáció divatos, fiatalos, és szerethető külseje pedig újabb löketet adott a modell népszerűségének. Aki viszont eddig a sportosságot hiányolta a városi kisautóból, annak sem kell lemondania az 500e-ről, csupán másik autómárkánál kell keresnie: bemutatkozott az Abarth 500e.

Az Abarth 500e a Stellantis autógyártó csoport részeként működő olasz sportautó- és tuningmárka legelső tisztán elektromos modellje, és mint neve is sejteti, a Fiat 500e alapján készült. Habár viszonylag sokat kellett várni arra, hogy végre az Abarth is belevesse magát az elektromobilitás világába, közleményében most kiemeli, hogy az elektromos hajtás tökéletes technológia a járművek által kínált vezetési élmény, egyensúly, stabilitás, és úttartás fokozására. A dinamikusabb mozgás leginkább előzéseknél, vagy kanyarokból való kigyorsításoknál érezhető, így egy kanyargós pályán akár több mint egy másodpercet is ráverhet köridőben az 500e egy benzines társára, például az Abarth 695-re.

A villanyautó teljesítménye 113,7 kW (155 lóerő), ami közel 27 kW-tal több, mint a legerősebb alapmodellé. 0-96 km/h-s gyorsulásban 2 másodpercet ver rá az Abarth villanyautója a Fiat 500e 9 másodperces sprintidejére, és csupán 0,3 másodperccel marad el a benzines Abarth 695 gyorsulásától.

Az olaszok nem hagyták érintetlenül az autó szerkezetét, 24 mm-rel növelték a tengelyek közötti távolságot és 60 mm-t húztak rá a nyomtávra. A megnövelt sportosságot a karosszéria átalakulása is kiválóan tükrözi, különösen a kiszélesített első lökhárító, az alacsonyabban futó oldalsó szoknyák, és a markánsabb hátsó diffúzor hirdeti az Abarth csapatának munkáját.

Habár az Abarth büszkén hirdeti, hogy a dinamika érdekében elektromosra cserélték a belsőégésű motort, a motorzaj egy olyan dolog, amiről még ők sem akartak teljesen lemondani. Így hát fejlesztettek egy hanggenerátort, amely a márka benzines modelljeire jellemző motorbőgést utánozza – ezt szerencsére bármikor kikapcsolhatják a csendes utazásra vágyó tulajdonosok.

Ami az akkumulátort illeti, maradt a Fiat 500e legnagyobb, 42 kWh-s csomagja, így a hatótávolság lényegesen alacsonyabb az alapmodell körülbelül 320 kilométeres hivatalos WLTP adatánál. A töltés maximális teljesítménye 85 kW, így mintegy 35 perc szükséges a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez egy teljesen lemerült autó esetében – írja a vállalat.

Az online előfoglalás tegnap elstartolt az Abarth 500e Scorpionissima különleges változattal, amelyből összesen 1949 példány készül – a darabszám a márka alapításának évével egyezik meg. A hivatalos vételár egyelőre nem ismert, de biztosan magasabb lesz a 42 kWh-s Fiat 500e 15 millió forint körüli indulóáránál.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.