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
auto

Ilyet is régen láttunk: olcsóbb lett a töltés a Teslánál

elektromosautó-töltés
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

Az elmúlt hónapok során az energiaárak emelkedése nem hagyta érintetlenül a töltőüzemeltetőket sem – főleg, hogy nekik a teljes piaci árat, illetve a saját maguk által kialkudott tarifát kell fizetniük. Oldalainkon szinte hetente számoltunk be a különböző töltőhálózatok áremeléseiről, és nem volt ez alól kivétel a Tesla sem. A vállalat több lépcsőben növelte a tarifákat, és számos országban az egyik legdrágább töltőhálózattá vált.

Most úgy néz ki, megfordult a trend.

Olcsóbb

A Tesla Németországban legutóbb szeptemberében emelte árait, mégpedig nagyjából 20 százalékkal, az elmúlt napokban azonban átlagosan 25 százalékos csökkenést tapasztaltak az ügyfelek. Hozzá kell persze tenni, hogy a vállalat időközben sokat finomított árazási politikáján is, és számos töltőnél a csúcsidőszakban magasabb, azon kívül alacsonyabb tarifákkal, illetve a nagy országos, tömegek utazásával járó ünnepek előtt külön árazással igyekszik jobban szétosztani a töltések számát. Így egy az egyben kicsit nehezebb az összehasonlítás a korábbi helyzettel, de

míg eddig egyes régiókban akár 74 cent (302 Ft) is lehetett a csúcsidei tarifa, jelenleg kilowattóránként 52-61 cent (212-249 Ft) közötti árakról érkeznek beszámolók a 16-20 óra közötti sávból, míg azon kívül 47-55 cent (192-224 Ft) amit fizetni kell.

A Teslamag.de beszámolója szerint az országban az átlagár jelenleg 55 cent (224 Ft) csúcsidőben, és 50 cent (204 Ft) azon kívül, ami 25%-os átlagos csökkenést jelent a korábbiakhoz képest. Ez már megegyezik az EnBW áramszolgáltató saját hálózatának áraival, azaz nem kiugróan magas.

Megemelte a Tesla a Supercharger használat díját

Az árcsökkentés egyébként nem csak Németországot érintette, Hollandiából 48-55 cent (196-224 Ft) közötti csúcsidőn kívüli/csúcsidős tarifákról láttunk megosztásokat a közösségi médiában, de vannak olyan holland töltők is, ahol 31-35 centért (127-142 Ft) lehet már tölteni.

A teljesség igénye nélkül mi is megnéztünk pár európai Superchargert, hogyan alakult a töltések ára.

Bécsben és a szlovén Maribornál napszaktól függően 55-61 cent (224-259 Ft), Prága mellett 14,9-16,5 korona (250-277 Ft), az olasz Palmanova Citynél 60-67 cent (245-273 Ft), míg Zágrábban 4,45-4,95 kuna (241-268 Ft) között kell fizetni. De ha valakinek az EU nyugati végén, Calais városánál van dolga, már 36-40 centért (147-163 Ft) tölthet.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás