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 Megkezdődött a Lightyear 0 napelemes elektromos autó sorozatgyártása a Valvet Automotive Uusikaupunkiban található létesítményében, Finnországban. Habár számos próbálkozást láttunk már arra, hogy villanyautóik hatótávolságát napelemekkel növeljék az autógyártók, a holland csapat termékének különlegességét az adja, hogy először láttuk a hatékonyságot komplex rendszerként értelmezni, azaz a tervezés első pillanatától kezdve arra törekedtek a fejlesztők, hogy az autó könnyű és áramvonalas legyen, a hajtáslánc pedig kiemelkedően energiahatékony. A Lightyear hat éven keresztül fejlesztette saját technológiáját, mire el tudta érni a kezdő autógyártók számára az egyik legnagyobb kihívást jelentő mérföldkövet, a sorozatgyártás kezdetét – mégha ezt nem is saját gyárban, hanem bérgyártó segítségével sikerült megvalósítani. A gyártás lassan fog felfutni, idén mindössze heti egyetlen jármű gurul le a gyártósorról, és majd 2023 első negyedévében kerül sor a termelés fokozatos növelésére, de tömegtermelése ekkor se számítsunk, a korábban bejelentett tervek szerint ugyanis összesen 946 példány készül az autóból. A vásárlói megrendelések teljesítése még az év vége előtt megkezdődik az addig legyártott darabokkal. A Lightyear 0 egy 60 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiáját, amely egy teljes feltöltés után körülbelül 625 kilométerre elegendő a WLTP szerint. Az autó teteje közel 5 négyzetméternyi napelemmel van beborítva, amely ideális esetben napi 70 km-rel tudja megnövelni a hatótávot, felhős időben pedig ennek kb. fele várható. A Lightyear 0 egyébként a legelső olyan elektromos autó sorozatgyártásban, amelynek karosszériájába alapfelszereltségként is napelem van integrálva. Vételára 250.000 euró, jelenlegi árfolyamon átszámítva mintegy 102,9 millió forint. Jó hír viszont, hogy a Lightyear további modelleket is tervez jóval komolyabb gyártási kapacitással. Rendelhető az extrém áramvonalas napelemes autó Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!