Együtt dolgozik az elektromos jövőn az Airbus és a Renault

Bár az Airbus hivatalosan egy nagy összeurópai vállalat, a cég gyárainak és irodáinak jelentős része Franciaországban van, így talán nem meglepő, hogy francia partnert választottak az elektromos hajtással kapcsolatos kutatásokhoz.

A vállalat a 2030-as évekre várja a hibrid repülőgépek megjelenését, de az együttműködésből a Renault autógyártása is profitálhat.

Közös célok

A repülőgépek esetében még hatványozottabban igaz, hogy rendkívül fontos az alacsony tömeg és a magas biztonság, ezért a Renault és az Airbus elsősorban a szilárdtest akkumulátorok és az energiamenedzsment kapcsán fog közösen dolgozni. Várakozásaik szerint ez a technológia megduplázhatja az akkumulátorok energiasűrűségét, így azok már érdekesek lehetnek a légi közlekedésben is. A szilárdtest aksiktól azt is várja az iparág, hogy azok jóval biztonságosabbak lehetnek, nehezebben gyulladhatnak ki, mint a jelenleg gyártott társaik.

Forrás: Airbus/Renault

Közleményükben a két vállalat kiemelte, hogy számítanak a Renault tízéves villanyautós tapasztalatára, és megjegyezték, hogy most először működik együtt két ilyen különböző iparág, illetve hogy a know-how és tapasztalatcsere segíteni fog a hibrid repülőgépek fejlesztésében.

A két vállalat a 2050-re megfogalmazott netto-zéró kibocsátás kapcsán, is együtt fog működni és fejleszteni, de a közös munka kiterjed az akkumulátorok teljes életciklusára, beleértve azok újrahasznosítását is.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.