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 A V4-es Superchargerekről egyelőre csak annyit tudni biztosan, hogy hosszabb kábellel szerelik őket. Most lefotózták a műszaki adatokat listázó táblát is. Maradt 250 Az első fotók már el is készültek a legelső ismert V4-es oszlopról, amelyet még nem nyitottak meg, de pénteken már mutattunk róla videót is. Videón az első V4-es Tesla Supercharger Bár maga az oszlop még mindig lepel alatt van, a dizájn valószínűleg hasonló lesz a Tesla Semi töltőinek kialakításához, amelyek így néznek ki: Forrás: Tesla Megszűnik a praktikus fánkszerűen lyukas belső, ahol elfér a kábel anélkül, hogy a földön tiporná bárki is, de ez valószínűleg amiatt volt szükséges kompromisszum, hogy a hosszabb vezeték elérjen más autók csatlakozójáig is. Forrás: @Taurec42, Twitter Ami viszont egyértelmű csalódás, az a teljesítményt jelző tábla, amelyen továbbra is maradt a 250 kW-s maximális kimeneti teljesítmény. A Superchargerek első generációja nagyjából 90 kW-ot tudott leadni, a V2 150, a V3 pedig 250 kW-ig ment el. Így joggal lehetett számítani rá, hogy a V4 ismét emeli majd a töltési teljesítmény felső korlátját. It’s @Taurec42 📸 (Präsident @TFF_Forum) – came all the way from 🇩🇪 to show us these quality pics of the V4 site! #Harderwijk @TeslaCharging ⚡️⚡️⚡️Thank you Lars!#tesla #supercharger #v4 #europe pic.twitter.com/yzH4kXrcZF — Felix Hamer • electricfelix (@electricfelix) March 4, 2023 A Tesla Semi első példányainak átadóján a Tesla már beszélt a V4-es oszlopokról, és akkor az újfajta hűtési eljárás kapcsán megjegyezték, ez azért szükséges, hogy akár 1 MW, azaz 1000 kW teljesítményt tudjanak kezelni a töltők. Ezt a cég úgy érte el, hogy magát az elektromos vezetéket meríti hűtőfolyadékba, tehát nem a – belső – szigetelésen kívül van a hűtés. Forrás: Tesla Ennek kapcsán az is kiderült, hogy a Semi már nem 400-500, hanem 800-1000 voltos rendszert használ, és mivel ennek töltőit igénybe tudja venni a Cybertruck is, így valószínű, hogy a pickup is magasabb feszültségen üzemel. Hogy az első V4-es európai Sueprchargerek elektromos szekrényei akkor miért 250-es táblát kaptak az jó kérdés, a magyarázat talán az lehet, hogy mivel egyelőre még sem a Semi sem a Cybertruck nem érkezik Európába, a többi autójuk pedig 400 voltos, jelentősen magasabb töltési csúcsteljesítményre valószínűleg az új oszlopokkal sem lettek volna képesek. Feltehetően egyébként elsősorban most sem a töltő, hanem az autók akkukémiája és hűtése szabja meg a töltési teljesítmény felső határát. A Tesla nagyakkus autói jelenleg maximálisan 250 kW töltési csúcsteljesítményre képesek, amelyet az új Model S/X nagyjából 30-32 százalékos töltöttségig tart, ám a kínai gyártású, LG cellás Model 3 és Y pár perc után már elkezd leszabályozni. A kisakkus, LFP cellás Teslák 170 kW-ig képesek elmenni. Jelenleg a legnagyobb teljesítményű töltésre a műszakilag azonos alapokra épülő Porsche Taycan / Audi e-tron GT páros képes, amelyek nagyjából 265 kW-ig szaladnak fel az elméletileg 350 kilowattra is képes Ionity oszlopokon. Bár a Porsche eredetileg 350 kilowattos töltéssel harangozta be a Taycant, ezt az ígéretet azóta sem váltották valóra – valószínűleg túlzottan megterhelné az akkucellákat. Tesla: Európában már telepítjük a V4 Superchargert! Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!