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
auto
2024. 11. 21. csütörtök
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

Minden autótípus életében eljön az a pillanat, amikor fel kell frissülnie. A jelek arra utalnak, hogy a 2016-ban bemutatott és 2017 óta apróbb módosításokat leszámítva változatlan formában gyártott Tesla Model 3 esetében most érkezett el az idő arra, hogy alaposabban is felfrissüljön. Sorra érkeznek a beszámolók a sanghaji gyár részleges leállásáról, illetve gyártási ütemezésének módosításáról, miközben az online rendelés oldalon egyik napról a másikra október-novemberre tolódott a most megrendelt Tesla Model 3-ak szállítási határideje.

Arról már február óta tudunk, hogy a Teslánál Project Highland néven valami készül. Persze nyilvánosan a gyártó semmit sem erősített meg vagy tett közzé, nehogy az Osborne hatásként elhíresült fogyasztói kivárás miatt eladhatatlanná váljanak az aktuális változat utolsó példányai. De amikor egy ennyire fontos modell esetén ilyen nagy váltás történik, akkor elkerülhetetlen, hogy kiszivárogjanak a részletek. Természetesen először az X-en (korábban Twitter) bukkantak fel a pletykáról szóló beszámolók, hogy Augusztus 14-én leáll a Tesla Model 3 gyártása Sanghajban.

Majd a korábban megbízható forrásnak bizonyuló Tesla China Analyst fiók is megerősítette ezt, hozzátéve, hogy az új változat sorozatgyártása szeptemberben indul. Az első példányokat októberben adhatják át a szerencsés vevőknek.

De mint néhány órán belül kiderült, a tesztgyártás valószínűleg már meg is kezdődött, és akár már szeptemberben is elindulhat az új autók átadása (feltehetőleg Kínában). Természetesen a frissen legyártott autókat nem fogják közszemlére tenni az udvaron, hiszen a Tesla hivatalosan még nem jelentette be a termékfrissítést, de a beszámolók szerint látványosabb külsőre, a Porsche Macanét idéző hátsó lámpákra és inkább a Model S-re hasonlító megjelenésre számíthatunk.

A tweet legmeglepőbb része talán az, hogy a komponensek ára alapján úgy vélik, hogy az új változat ára 200.000 jüanról indulhat, ami közel 32 ezer jüannal olcsóbb, mint a jelenlegi alapmodell Kínában. Ez egyből egy 13%-os árcsökkentést is jelent (vagy lehetőséget a profit növelésére). A fiók információi szerint a modellfrissítésről a Tesla hivatalosan nem tervez beszámolni szeptembernél hamarabb.

Egy másik fiók úgy tudja, hogy az átállás részlegesen már megtörtént, és a héten két napon keresztül már az új modelleket gyártják, de két napig még a régi változat is készül. A teljes váltást az eredeti pletykához hasonlóan Chris Zheng is két hét múlva várja.

Az utóbbi időben nem csak az ilyen pletykák, de az elöl és hátul egyaránt elmaszkírozott Tesla Model 3 tesztpéldányok is egyre gyakrabban tűnnek fel az amerikai utakon. Esélyes hogy nem csak a hátsó, de az első lámpa is megújul, de egyes pletykák szerint a beltérben is lesznek látványos módosítások. Mindezek ellenére forma szempontjából ez valószínűleg inkább egy facelift lesz, mint új modellgeneráció.

Lesifotó: ez lenne az új Model 3?

Persze nem biztos, hogy a külső a legfontosabb ennél a változásnál. Ha igazak a Project Highland kapcsán az idei év elején általunk is összeszedett találgatások, akkor a Tesla Model 3 gyártása is átáll azokra az új technológiákra, amik a Tesla Model Y gyártását is egyszerűsítették és gazdaságosabbá tették. Bevezethetik az autó elejének és végének vázát egyben adó présöntvényeket és a strukturális akkupakkot, amikkel jelentős költségcsökkentés érhető el a Model Y által a háttérbe szorított szedánnál is. A megújult gyártás pedig a Tesla következő nagy dobásának, a Model 3-nál is olcsóbb, először a mexikói Monterreyben készülő autó gyártásának a főpróbája is lehet.

Bár korábban nem volt jellemző, az utóbbi időben Magyarországon is megjelentek készletről elérhető példányok a gyártó honlapján, amik között néha igazán jó vételek is felbukkannak. Tesla Model 3-ból jelenleg Long Range és Performance változatokat kínálnak bő 2 millió forintos (~10%) engedménnyel.

Hogy miért is választhatta a Tesla a Highland nevet ehhez a rendkívül fontos átalakuláshoz, az az alábbi cikkünkből kiderül.

Project Highland (Park): a nagy Model 3 frissítés nem az aminek gondolod

Címlapfotó: Colin W. (Twitter)

 

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, BalázsTibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.