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
auto
2024. 05. 29. szerda

Megnéztük a Honda hangtalan, városi rohangálós villanyrobogóját

elektromos motor

Osloban az e:Ny1 sajtóbemutatója mellett alkalmunk volt megnézni a Honda EM1 e: elektromos robogót is.

Jó választás lehet, ha arra használják amire tervezték.

Városi kényelem

A Honda elektromos modelloffenzívájának része a motorgyártás átalakulása is, és nincs is ideálisabb felhasználási terület erre, mint a városban, a napi bejárásra, lóti-futi rohangálásra kitalált villanyrobogó.

Az EM1 e: egy 95 kilós jószág, amelynek apró, 1,7 kW (2,3 LE) teljesítményű villanymotorja maximum 45 km/h végsebességre képes, ami már rögtön világossá teszi, hogy nem az autópályák császárának, hanem városi használatra tervezték.

A tíz kilós akku az otthoni töltőn.

A 10 kilós, nagyjából 1,5 kWh-s (50,3 V, 29,4 Ah) akkumulátor kivehető, így a mellékelt töltőn az a lakásban vagy irodában konnektorról 6 óra alatt nulláról száz százalékra tölthető. Akinek ez nem elég, az akár egy második, csere akkupakkot is tarthat készenlétben.

A hatótáv a WLTP ciklus szerint 30 km, ám Eco módban a gyártó 48 kilométerről beszél, és normál használat mellett a 41 kilométert tartja elérhetőnek.

A részletes műszaki információk elérhetőek tavalyi írásunkban:

Villanymotor: bemutatta az érkező sor elejét a Honda

Az elöl-hátul LED lámpákkal felszerelt robogót a vállalat kifejezetten a fialatoknak szánja, ám, hogy ők ráharapnak-e, az alapvetően két dolgon fog múlni.

Az egyik, hogy bejön-e a cég számítása, miszerint a városban ez a hatótáv teljesen elég, hosszabb távra pedig majd más eszközzel utaznak, vagy az lesz, mint az autóknál, hogy bár a jármű tulajdonosának szükségleteit 90 százalékban lefedi ugyan a vas, de igényli a rugalmasságot, hogy akár hosszabb utakra is elvihesse.

A másik, ezzel részben összefüggő tényező, a robogó ára, amit egyelőre, a hazai forgalmazás kezdetéhez hasonlóan nem tud megmondani a képviselet.

Villámteszt: Norvégiában próbáltuk ki a Honda új elektromos crossoverét

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.