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 Egyelőre viszonylag kevés hagyományos autógyártó terítette ki a lapjait azzal kapcsolatban, hogy képes-e már nyereségesen villanyautót gyártani. Most a BMW húzta vissza egy leheletnyit a függönyt, és arról is beszéltek, merre tartanak az elektromos eladásaik. Nem fizetnek rá, de Walter Mertl, a BMW pénzügyi igazgatója beszélt újságíróknak Münchenben az elektromos átállás pénzügyi vonatkozásairól. A bajor márka CFO-ja ritka bepillantást engedett abba, hogy vajon mennyire éri meg benzines, vagy dízel helyett elektromos autót értékesíteni a gyártónak. Már most is pénzt keresünk a villanyautóinkkal, de egyelőre még nem éri el a profit a hagyományos kínálat számait – nyilatkozta a szakember. Bár a cég az elektromos eladásaitól növekvő nyereséget vár, ez a benzinesek és dízelek szintjét még évekig nem fogja elérni. A Neue Klasse bemutatásával tovább szűkül az olló a [különböző hajtásláncokon realizált] haszon szempontjából, de még 2026-ban sem beszélhetünk paritásról – tette hozzá Mertl. A fenti mondat természetesen nem meglepő, hiszen az új platform autói 2025-ben érkezhetnek, az igazi tömeggyártás kezdetét a rákövetkező évre várhatjuk, ám a gyártás ezen korai szakaszában még – iparágtól szinte függetlenül – nem szoktak masszív hasznot termelni az új termékek. Mertl ugyanakkor azt is megerősítette, hogy ne várjuk azt, hogy a Neue Klasse érkezésével a gyártó egy csapásra lecseréli az összes elektromos típusát az új fejlesztésű platformra. A jelenlegi, ötödik generációs elektromos hajtáslánc még a 2030-as években is velünk lesz – nyilatkozta a bajor márka pénzügyi vezetője. A várakozások szerint az alapjaitól tisztán elektromosnak tervezett Neue Klasse autói költséghatékonyabban lesznek gyárthatóak, mint a bajorok jelenlegi elektromos típusai. Ismét nagyot emelkedtek a BMW villanyautó-eladásai Nem divat elárulni A tisztán elektromos autókat gyártóknak nincs nagy választásuk, pénzügyi beszámolóikban feketén-fehéren látszik, hogy mekkora a nyereségük, vagy éppen a veszteségük a termékeiken, ám a hagyományos gyártók közül eddig kevesen osztottak meg pontos adatokat. A legtöbben eltemetik a számokat a belső égésű motoros autók, vagy jobb esetben a konnektoros hibridek adatihoz keverve. A Ford volt az egyik első nagy autógyártó, amely változtatott ezen a gyakorlaton, de egyelőre még csak tetemes veszteségről tudnak beszámolni. Az amerikai autógyártó elektromos üzletága az előzetes tájékoztatás szerint 4,5 milliárdos veszteséget vár a 2023-as pénzügyi évre. A Volvo már egy ideje beszámol villanyautói nyereségességéről, és legfrissebb elérhető, 2023 harmadik negyedévéről szóló jelentésük szerint míg a hagyományos autóikon 22, addig a tisztán elektromos változatokon 9 százalékos a bruttó haszon. Várhatóan a Renault lehet a következő autógyártó, amely kiteríti majd lapjait, mivel a francia vállalat tavaly november 1-től Ampere néven külön üzletágba szervezte elektromos portfólióját, így talán már a 2023 negyedik negyedéves, de legkésőbb az idei első negyedéves jelentésben fel fogják fedni a számokat. Fordulópont Mertl interjújában kitért arra is, hogyan látják a bajor gyártónál a belső égésű motoros és az elektromos piac alakulását. Ahogy arról nemrég mi is beszámoltunk, tavaly már a BMW Csoport eladásainak 15 százaléka tisztán elektromos volt, most pedig az is kiderült, 2024-re 20 százalék a cél. 2030-ra a mostani 2,55 milliós eladásokat egyébként hárommillióra kívánja növelni a gyártó. Véleményem szerint a fordulópont a belső égésű motoros autók eladásaiban az előző év volt. A CO2 kibocsátás szabályozása több régióban nem teszi már lehetővé a további növekedést. A belső égésűek eladásai tetőztek, és egy darabig ezen a szinten maradnak, aztán enyhén csökkenni kezdenek majd. Az értékesítési számok növekedése egyre inkább a villanyautóktól származik majd – nyilatkozta Mertl. A vállalat egyébként nem tapasztalja a kereslet csökkenését. A CFO szerint a jelenlegi rendelési állomány teljesítése a második negyedévbe is áthúzódik. (Korábban azért simán láttunk a BMW-nél is 12 hónap feletti kiszállítási vállalásokat, tehát a korábbi rendelések nagy részét azért sikerült már ledolgozni, tesszük mi hozzá). Azt ugyanakkor elismerte a cég pénzügyi vezetője, hogy az árverseny őket is lépésre kényszeríti majd. Erős árképzési fegyelmünk ellenére bizonyos ársávokban meg kell majd fontolnunk az árengedményeket – mondta Mertl. A szakember beszélt az örök rivális Mercedes-Benz teljesítményéről is. Bár a bajorok már egy ideje Stuttgart előtt járnak az eladási számok tekintetében, a Merci a luxusautók szegmensének 10 százalékát uralja, míg a BMW csak öt százalék körül van ebben a kategóriában. De a pénzügyi igazgató szerint növekedhet a piaci részesdésük ebben a kategóriában is. Befejezi a belső égésű motoros autók gyártását a BMW főhadiszállása Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!