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 Egyelőre viszonylag kevés hagyományos autógyártó terítette ki a lapjait azzal kapcsolatban, hogy képes-e már nyereségesen villanyautót gyártani. Most a BMW húzta vissza egy leheletnyit a függönyt, és arról is beszéltek, merre tartanak az elektromos eladásaik. Nem fizetnek rá, de Walter Mertl, a BMW pénzügyi igazgatója beszélt újságíróknak Münchenben az elektromos átállás pénzügyi vonatkozásairól. A bajor márka CFO-ja ritka bepillantást engedett abba, hogy vajon mennyire éri meg benzines, vagy dízel helyett elektromos autót értékesíteni a gyártónak. Már most is pénzt keresünk a villanyautóinkkal, de egyelőre még nem éri el a profit a hagyományos kínálat számait – nyilatkozta a szakember. Bár a cég az elektromos eladásaitól növekvő nyereséget vár, ez a benzinesek és dízelek szintjét még évekig nem fogja elérni. A Neue Klasse bemutatásával tovább szűkül az olló a [különböző hajtásláncokon realizált] haszon szempontjából, de még 2026-ban sem beszélhetünk paritásról – tette hozzá Mertl. A fenti mondat természetesen nem meglepő, hiszen az új platform autói 2025-ben érkezhetnek, az igazi tömeggyártás kezdetét a rákövetkező évre várhatjuk, ám a gyártás ezen korai szakaszában még – iparágtól szinte függetlenül – nem szoktak masszív hasznot termelni az új termékek. Mertl ugyanakkor azt is megerősítette, hogy ne várjuk azt, hogy a Neue Klasse érkezésével a gyártó egy csapásra lecseréli az összes elektromos típusát az új fejlesztésű platformra. A jelenlegi, ötödik generációs elektromos hajtáslánc még a 2030-as években is velünk lesz – nyilatkozta a bajor márka pénzügyi vezetője. A várakozások szerint az alapjaitól tisztán elektromosnak tervezett Neue Klasse autói költséghatékonyabban lesznek gyárthatóak, mint a bajorok jelenlegi elektromos típusai. Ismét nagyot emelkedtek a BMW villanyautó-eladásai Nem divat elárulni A tisztán elektromos autókat gyártóknak nincs nagy választásuk, pénzügyi beszámolóikban feketén-fehéren látszik, hogy mekkora a nyereségük, vagy éppen a veszteségük a termékeiken, ám a hagyományos gyártók közül eddig kevesen osztottak meg pontos adatokat. A legtöbben eltemetik a számokat a belső égésű motoros autók, vagy jobb esetben a konnektoros hibridek adatihoz keverve. A Ford volt az egyik első nagy autógyártó, amely változtatott ezen a gyakorlaton, de egyelőre még csak tetemes veszteségről tudnak beszámolni. Az amerikai autógyártó elektromos üzletága az előzetes tájékoztatás szerint 4,5 milliárdos veszteséget vár a 2023-as pénzügyi évre. A Volvo már egy ideje beszámol villanyautói nyereségességéről, és legfrissebb elérhető, 2023 harmadik negyedévéről szóló jelentésük szerint míg a hagyományos autóikon 22, addig a tisztán elektromos változatokon 9 százalékos a bruttó haszon. Várhatóan a Renault lehet a következő autógyártó, amely kiteríti majd lapjait, mivel a francia vállalat tavaly november 1-től Ampere néven külön üzletágba szervezte elektromos portfólióját, így talán már a 2023 negyedik negyedéves, de legkésőbb az idei első negyedéves jelentésben fel fogják fedni a számokat. Fordulópont Mertl interjújában kitért arra is, hogyan látják a bajor gyártónál a belső égésű motoros és az elektromos piac alakulását. Ahogy arról nemrég mi is beszámoltunk, tavaly már a BMW Csoport eladásainak 15 százaléka tisztán elektromos volt, most pedig az is kiderült, 2024-re 20 százalék a cél. 2030-ra a mostani 2,55 milliós eladásokat egyébként hárommillióra kívánja növelni a gyártó. Véleményem szerint a fordulópont a belső égésű motoros autók eladásaiban az előző év volt. A CO2 kibocsátás szabályozása több régióban nem teszi már lehetővé a további növekedést. A belső égésűek eladásai tetőztek, és egy darabig ezen a szinten maradnak, aztán enyhén csökkenni kezdenek majd. Az értékesítési számok növekedése egyre inkább a villanyautóktól származik majd – nyilatkozta Mertl. A vállalat egyébként nem tapasztalja a kereslet csökkenését. A CFO szerint a jelenlegi rendelési állomány teljesítése a második negyedévbe is áthúzódik. (Korábban azért simán láttunk a BMW-nél is 12 hónap feletti kiszállítási vállalásokat, tehát a korábbi rendelések nagy részét azért sikerült már ledolgozni, tesszük mi hozzá). Azt ugyanakkor elismerte a cég pénzügyi vezetője, hogy az árverseny őket is lépésre kényszeríti majd. Erős árképzési fegyelmünk ellenére bizonyos ársávokban meg kell majd fontolnunk az árengedményeket – mondta Mertl. A szakember beszélt az örök rivális Mercedes-Benz teljesítményéről is. Bár a bajorok már egy ideje Stuttgart előtt járnak az eladási számok tekintetében, a Merci a luxusautók szegmensének 10 százalékát uralja, míg a BMW csak öt százalék körül van ebben a kategóriában. De a pénzügyi igazgató szerint növekedhet a piaci részesdésük ebben a kategóriában is. Befejezi a belső égésű motoros autók gyártását a BMW főhadiszállása Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!