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 Múlt héten még csak a Tesláról szólt a hír, most csatlakozik a Volvo is. A Stellantis és a Volkswagen egyelőre óvatosan bizakodó. Nem mindegy meddig tart Ahogy arról a múlt héten beszámoltunk, a Tesla január 29. és február 11. között szünetelteti a Model Y berlini gyártását, mert a Vörös-tengeren kialakult helyzet miatt az Ázsiából Európába tartó szállítmányok legalább 10 napos késést szenvednek. A gyártó legsikeresebb modelljének európai gyártása már 80 százalékban helyi beszállítókat használ, de vannak olyan alkatrészek, így például a BYD celláit használó kisebbik, illetve az LG aksikra épülő nagyobbik akkupakk, amelyek Kínából érkeznek. A legfrissebb hírek szerint most a Volvo is kényszerpihenőt vezet be belga üzemében, igaz, ők egyelőre csak három napos leállást terveznek. Az ok hasonló, a villanyautóik váltója érkezik Kínából, de a katonai konfliktus miatt a szállítmányok késnek. A cég göteborgi gyártását nem érinti a kiesés. A Stellantis egyelőre úgy látja át tudja hidalni a problémát légi fuvarral – feltehetőleg ők nem nehéz akkupakkokra várnak, így a megoldás a gyors, de költséges szállítási mód. A Volkswagen az Auto News Europe kérdésére azt válaszolta, hogy jelentős gyártási kiesésre nem számítanak, de figyelik a fejleményeket, és egyeztetnek a hajózási társaságokkal. A BMW és a Renault egyelőre nem számolt be tervezett leállásokról. Az autóipari szaklap megjegyzi, hogy jelenleg az európai autógyárak az akkukhoz szükséges alkatrészek és összetevők 67 százalékát Kínából importálják. A Xeneta szállítmányozási szakértője szerint hónapokig is eltarthat, míg a konfliktus rendeződik, és minél tovább áll fenn a jelenlegi helyzet, annál nagyobb fennakadások lesznek a hajózásban, és növekedni fognak a költségek. Sam Fiorani, az autóipari ellátási láncokat és az autógyártást elemző AutoForecast Solutions alelnöke szerint a kínai import az iparág egyik gyenge, sebezhető pontja, és az akkuk szállításában tapasztalható fennakadások valószínűleg előbb-utóbb a többi autógyártót is elérik majd. Két hétre leáll a Tesla németországi gyára Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!