PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 24. szerda

Nem bírja a rohamot az állami napelemes pályázat weboldala sem

FRISSÍTÉS: A minisztérium cikkünk megjelenése után, 16:35-kor sajtóközleményben tudatta, hogy elhárították a technikai problémát, és már 4000 előregisztrációt sikerült befogadniuk. Azt is közölték, hogy az elbírálás nem az előregisztrációk, hanem majd a végleges pályázati anyagok benyújtásának sorrendjében történik, így aki a technikai gondok miatt csak most tud regisztrálni, még nem maradt le semmiről.

Aki 2020-ban, vagy 2021-ben próbált villanyautós támogatásra pályázni, annak ma reggel déjà vu érzése lehetett, ha megpróbált esetleg a napelemes pályázatban is részt venni.

Már megint nem bírja a terhelést a rendszer.

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

Botrányba fulladt a villanyautós pályázat

Borítékolható volt

Az új, napelemmel kombinált akkus energiatárolók beszerzéséhez kiírt állami támogatás nulladik lépcsőfoka, az előregisztráció indult el ma reggel, amely még nem a pályázat tényleges benyújtását jelenti, hanem egyfajta előszűrés, a pályázat alapvető feltételeinek megfelelő érdeklődők kiválogatása. Aki szeretne egy szeletet a 75 milliárdos keretből, annak iparkodnia kell, mert a pályázókat a keret kimerüléséig, érkezési sorrendben fogadják be, így félő, hogy ahogy az anno a villanyautós támogatásnál történt, ha elég sokan jelentkeznek akár pár nap, vagy pár óra alatt elfogyhat a pénz.

Ebben a cikkben szedtük össze a szükséges tudnivalókat:

Ma indul a lakossági napelemes pályázat, ezek a legfontosabb tudnivalók

A korábbiakhoz hasonlóan azonban, úgy néz ki, most sem készült fel eléggé az állami infrastruktúra a rohamra.

Az olvasóinktól kapott visszajelzések, és közösségi média bejegyzések alapján reggel óta akadozik a rendszer, belépni sem lehet, hogy a pályázó felöltse a szükséges adatokat. Természetesen biztosan akadtak olyanok, akiknek sikerült kitölteni az online nyomtatványokat, de saját kísérletünk is azt mutatja, hogy komoly gondok vannak.

Ki itt belépni próbálsz, hagyj fel minden reménnyel?

A pályázati portálra érve – ha egyáltalán betölt az oldal -, egy figyelmeztető üzenetet kapunk, amely szerint a KAÜ – az Ügyfélkapu – rendszerében bekövetkezett hiba miatt fennakadások vannak a pályázati portál működésében. A KAÜ rendszerét egyébként a mai nap folyamán egy kollégánk már használta teljesen más ügy intézéséhez, és neki akkor gond nélkül ment, így valószínű, hogy a napelemes roham okozza a problémát, és nem a véletlen hozta úgy, hogy pont most hasalt el az állami ügyintézésekhez általánosan használt digitális azonosítási ügynök.

A belépésre készülve kapunk egy visszaszámlálást, nekünk 12 percet mutatott az óra, amíg sorra kerülünk, de 3 percnél hirtelen visszaugrott 5 percre, majd, amikor újra megindult a visszaszámlálás, végül megjelent a gomb a pályázói belépéshez. Ezután a KAÜ megszokott felületén találtuk magunkat, de a jelszó megadása és hosszú várakozás után a rendszer csak visszadobott a pályázat kezdő oldalára, újabb visszaszámlálást jelezve.

Ide érkezünk a visszaszámlálás után.

Nem sokkal ezután meglepetésszerűen betöltődött egy új oldal, amely arról értesített minket, hogy sikertelen volt a belépés, és próbáljuk meg később. Azóta már a pályázat főoldala sem jön be, csak fehér képernyőt bámulunk.

De minden út ide vezet.

Ezzel együtt is azt tanácsoljuk az érdeklődőknek, hogy ha tehetik, próbálkozzanak szorgalmasan, hiszen a legutolsó villanyautós pályázatnál is azok jártak jól, akik nem adták fel, mert mint kiderült, a kassza pár órán belül kiürült, és aki úgy volt vele, hogy majd később megpróbálja, ha már elmúlt a kezdeti roham, annak nem jutott a pénzből.

Bár semmiképp nem könnyű egy egyszeri, a szokásosnak sokszorosára rúgó forgalomra felkészíteni egy weboldalt, a mostani roham borítékolható volt, így kicsit értetlenül nézzük, hogy immár sokadszor bukik el az állami informatika egy pályázat kapcsán. Tavaly nagy port kavart, amikor a Ticketmaster weboldala elhasalt, amint több mint egymillió Taylor Swift rajongó próbált egyszerre koncertjegyet venni az énekesnő turnéjára, de azért azt nem hinnénk, hogy most ebben az esetben is ennyi pályázóról lenne szó. Különösen pikáns ez annak fényében, hogy ezek a pályázatok rendre az Innovációs és Technológiai Minisztérium alá tartoznak.

Villanyautóra pályáztam – így sikerült

Az is igaz ugyanakkor, hogy ezek a problémák szinte bele vannak kódolva a hasonló pályázatok rendszerébe, hiszen beérkezési sorrendben döntenek a befutókról, így – virtuálisan – mindenki egymást tapossa, hogy ne maradjon le.

Állami támogatás: Miért nem lehet egyszer valamit jól megoldani?

Címlapkép: Andrea Piacquadio, Pexels

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.