A BMW is lejelentette 2023-as eladásait, és az is kiderült, mennyi volt ebből villanyautó: az összeladás 14,7 százalékát a tisztán elektromos modellek tették ki. Átrendeződés A BMW csoport tavaly 6,5 százalékkal növelte autóeladásait, amely adatot látványosabbá tesz az azt megelőző 2022-es visszaesés. A 2021-es rekordhoz képest is új csúcs született azonban, mégpedig 1,3 százalékkal növekedtek az eladások. A MINI márka számai is javultak, de itt még nem tudták megismételni a két évvel ezelőtti sikert, a BMW márka ellenben 1,8 százalékkal megdöntötte a korábbi rekordot is. A Rolls-Royce luxusautóit tavaly is hatezren vehették át. A regionális bontás is azt mutatja, hogy a cég kilépett a tavalyi gödörből, leginkább az amerikai erősödés látszik a grafikonokon, a többi régióban ennél vegyesebb a kép, de a 2022-es lejtmenet mindenütt megfordult. A jó eredményekben mindenképp szerepet játszik az elektromos modellek sikere. 2021-hez képest 3,6-szorosára nőttek a villanyautók eladásai a portfólión belül, de, ha ennél kevésbé drasztikusan is, a PHEV változatok népszerűségének csökkenése is folytatódott, két év alatt itt 15 százalék a mínusz. A vállalat tisztán elektromos autóinak eladásai 2022-ben 107 százalékot növekedtek, 2023-ban pedig ismét 74 százalékot emelkedtek. Tavaly már a csoport autóinak 14,7 százaléka villanyautó volt. A BMW csoport eladásai a 2010-es években álltak növekedési pályára, ekkor a másfél milliós gyártó hét év alatt 2,5 millió környékére növelte értékesítési számait. 2017-től kezdve, a pandémia által okozott 2020-as, és a 2022-es ellátásilánc-problémákra visszavezethető kisebb visszaesések kivételével az értékesítés stabilan plusz-mínusz 2 százalékon belül maradt a 2,5 milliós szinthez képest. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!