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
auto

A villanyautók növekedése dobja fel a Mercedes-Benz stagnáló eladásait

elektromos autó piac
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

A Mercedes-Benz is nyilvánosságra hozta eladási számait, és az adatokból kiderült, hogy a személyautóik 12, kishaszongépjárműveiknek pedig 5 százaléka volt tisztán elektromos tavaly.

A vállalat egy vastagabb paraszthajszállal tudta növelni tavalyi személyautó-eladásait a megelőző évhez képest.

A mélyponton túl

A Mercedes-Benz Cars, illetve Vans, azaz a Mercedes-Benz és Smart személyautók, valamint a Mercedes-Benz kisteherautók eladásai 2021-ben érték el a mélypontot – előbbiek akkor benéztek kétmillió alá is, amelyre 2016 óta nem volt példa.

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

A Mercedes-Benz Cars most 2023-ban mindössze 0,15 százalékkal tudta egy év alatt növelni eladásait, ám a kisteherautókat forgalmazó Vans üzletág nyolc százalékkal múlta felül 2022-t, így összességében két százalékos plusszal zárta az évet az autógyártó.

A vállalat a hazai piacán, Európában hét százalékkal tudta növelni eladásait, de a világ többi részén csökkentek a számok. Ebből a legfájóbb Kína, amely a világ legnagyobb autópiaca, és az előzetes adatok alapján tavaly 12 százalékkal 30 millió fölé bővült, miközben a stuttgarti márka 2 százalékkal gyengült.

Természetesen minket leginkább a márka villanyautó-eladásai érdekelnek, melyek a személyautók esetében újabb rekordot értek el, miután 61 százalékos növekedéssel 240.600-ra bővültek. A növekedés margójára írt széljegyzet azért, hogy az örök rivális BMW a névadó márkával, illetve a MINI-vel együtt ennél 56 százalékkal több, 376 ezer tisztán elektromos autót értékesített tavaly.

A Mercedes-Benz Cars villanyautó-eladásainak növekedése egyébként elsősorban a Merci számlájára írható (+73%), mivel a Smart továbbra is gyengélkedik. 2021-ben még 38 ezer elektromos kisautó talált gazdára, és tavaly ilyenkor azzal magyaráztuk a 2022-es 40 százalék feletti visszaesést, hogy a márka teljes palettája épp megújulás közben van. Azóta azonban eltelt egy év, és egyelőre csak egy újabb 12 százalékos csökkenés látszik.

A személyautók mellett érdemes egy pillantást vetni a kishaszongépjárművekre is, hiszen a Vitók és Sprinterek hazánkban is az utcakép szerves részei.

A márka kisteherautóinak eladásai nyolc százalékot emelkedtek, ezeken belül ráadásul az elektromosok 51 százalékkal javítottak a számokon. Bármennyire is jól hangzik ez, még mindig csak 22.700 darabról, a teljes volumen 5,1 százalékáról beszélünk. Sajnos itt még mindig az a helyzet, hogy - a magyar árakat alapul véve - a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségtől kölcsönzött Citan modellek esetében 85 százalékos, a teljesen saját fejlesztésű Vitónál pedig, akkumérettől függően, 30-70 százalékos az elektromos változat felára a hasonló teljesítményű belső égésű motoroshoz képest. (eSprintert jelenleg nem tudtunk konfigurálni a hazai képviselet oldalán).

Ismét nagyot emelkedtek a BMW villanyautó-eladásai

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás