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
auto
2024. 07. 27. szombat

Megjelent az első villanyautó a BYD vadonatúj padlólemezén

Újabb modellel bővült a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának portfóliója, a napokban megjelent Kínában az Ocean sorozat részeként debütáló BYD Sea Lion 07, és várhatóan a jövő évben az európai piacokon is elérhetővé válik a jármű.

A tisztán elektromos meghajtású újdonság a Seal szedán stílusjegyeire építette fel elegáns és egyben sportos formavilágát, melynek meghatározó elemei a kupészerű alacsony tetővonal és a dupla hátsó szárny. 4830 mm-es hosszával, 1925 mm-es szélességével, 1620 mm-es magasságával, és 2930 mm-es tengelytávolságával a Sea Lion 07 a közepes méretű SUV szegmens része. Elöl egy frunk található, melynek kapacitása 58 liter, hátul pedig további 500 liter cucc fér el a csomagtartóban.

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

Noha ránézésre azt gondolhatnánk, hogy ez a már megszokott BYD-technika más karosszériába bújtatva, a jármű valójában új műszaki alapot vezet be a kínai autógyártó vállalat portfóliójába. Név szerint a 3.0 Evo platformot, amely a BYD eddig használt 3.0-s padlólemezének egy újabb változata, ami erősebb hajtásrendszerrel, és magasabb töltési teljesítménnyel ruházza fel az elektromos autókat.

Az új modell háromféle hajtáskonfigurációban jelent meg Kínában. Az alapváltozat 170 kW/380 Nm-es hátsó motorral és 71,8 kWh-s akkumulátorral rendelkezik. 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a csúcssebességét pedig 210 km/h-nál éri el. Teljes feltöltéssel 550 km-es CLTC hatótávolságot kínál.

A Long Range RWD változatot 230 kW/380 Nm-es hátsó motorral és 80,64 kWh-s akkumulátorral szerelik. A nagyobb teljesítménynek köszönhetően a gyorsulás is jobb, 6,7 másodperc 0-100 km/h között, és a végsebesség is magasabb, 225 km/h. Egy töltéssel 610 km tehető meg a CLTC szabvány szerint.

A nagy hatótávolságú AWD változat a 230 kW/380 Nm-es hátsó motort egy 160 kW/310 Nm-es első motorral párosítja össze. 390 kW összteljesítményével és 690 Nm kombinált nyomatékával mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre. A végsebessége azonban változatlanul 225 km/h-ra van lekorlátozva. A két motor a 80,64 kWh-s akkumulátorból nyeri az energiáját, amely 550 km-es CLTC hatótávolságot biztosít az autónak.

A 71,8 kWh-s aksi legfeljebb 180 kW-os, a 80,64 kWh-s akkucsomag pedig 240 kW-os töltést bír el DC hálózaton. Mindkettő akár 25 perc alatt feltölthető 10%-ról 80%-ra.

A BYD Sea Lion 07 LFP akkumulátorcellákat használ cell-to-body (CTB) technológiával, amit az új padlólemezzel továbbfejlesztett a gyártó, elsősorban a biztonság növelését szem előtt tartva.

A Sea Lion 07 az első BYD jármű, amely 12 ultrahangos radarral, 5 mm-es hullámhosszúságú radarral és 11 kamerával integrált DiPilot 100 vezetéstámogató rendszeregyüttest birtokol. A fejlett, 2-es szintű vezetői támogatás magában foglalja a sávtartást, az adaptív tempomatot, a sávelhagyási asszisztenst, a közlekedési tábla felismerést és az intelligens sebességszabályozást is. A 15,6 hüvelykes központi képernyő a DiLink 100 rendszeren fut, amelyet egy 6 nm-es, hangvezérlést támogató chip hajt.

Kínában a Sea Lion 07 indulóára 189.800 jüan, átszámítva körülbelül 9,4 millió forint, a legdrágább alapkonfiguráció pedig 11,9 millió forint értékű jüanról indul. Az electrive.com megjegyzi, hogy brit sajtóértesülések szerint a modell 2025 elején kerül forgalomba az Egyesült Királyságban, de néhány példány már most Európában van, pár hónapja ugyanis Hollandiában kapták lencsevégre tesztelés közben. Hivatalos bejelentés az európai megjelenésről és árakról egyelőre nem történt.

Elképesztően olcsó BYD Seal változat jön, aggódhat a Tesla Model 3

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.