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
auto

Az Opel nem változtat agresszív elektromos tervein

elektromos autó
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

Az új Grandland és Frontera bemutatásával befejeződött az Opel elektromos átállásának első fázisa.

Bár az európai villanyautó-kereslet növekedésének üteme mérséklődött az utóbbi hónapokban, nem változtatnak a terveken.

Előre

Az Opel az új Grandland, és a Crosslandet leváltó Frontera bemutatásával véghez vitte azt a korábbi tervét, hogy minden típusából, a Corsától a kisbuszokig bezárólag legyen tisztán elektromos változat is a kínálatban.

A vállalat következő mérföldköve 2025, ugyanis a jövő évtől kezdve, már kizárólag elektromos modelleket mutatnak majd be, és ezen nem változatnak – írja az Automotive News Europe.

Az utóbbi hónapokban tapasztalható európai eladási adatok a korábbi évek villanyautós eladásainak jelentős növekedésével szemben egy jóval szerényebb bővülést mutattak. Mivel pedig a piac egésze ennél nagyobb mértékben nőtt, most először, ha csak 0,2 százalékponttal is, de csökkent a tisztán elektromos autók aránya az újautó-eladásokban.

Opel Frontera

Ennek hatására pár autógyártó már be is jelentette, hogy átgondolja korábbi terveit, és az önként vállalt, jóval 2035 előtti céldátumokat feladja. Nem így az Opel, amely nem változtat a 2025-ös következő mérföldkövön.

Mi arra összpontosítunk, hogy minél megfizethetőbbé tegyük a villanyautókat, és ezzel szélesebb vásárlóréteget érjünk el

– nyilatkozta az Opel vezérigazgatója, Florian Huettl az Automotive News Europe riporterének.

Versenyképes ár és akár hét ülés: leleplezték az új Opel Fronterát

A tavalyi évben a márka eladásainak 15 százaléka volt tisztán elektromos, de például a népszerű kisebbik SUV, a Mokka keresletének 30 százalékát tették ki a villanyautók, míg a Corsánál ez 20 százalék volt.

A Stellantis terveivel szinkronban az Opel is készül egy a Corsánál is olcsóbb, 25 ezer eurós villanyautóval, amely a lap értesülései szerint a Frontera egy kisebb méretű változata lesz és műszakilag a Citroën C3 testvérének tekinthetjük majd.

Opel Grandland

A teljes képhez persze az is hozzátartozik, hogy a teljes modellpalettán véghez vitt frissítés után a következő generáció érkezéséig most rendelkezni fog a vállalat versenyképes belső égésű kínálattal, hiszen a jelenlegi modellek még mind kínálnak hagyományos változatot is. Ennek tudatában érthetőbb, miért tartja magát a cég az eredeti tervekhez, és a keresleti oldal átmeneti fluktuációi miatt nem változtat ezeken. Ha pedig mégis kellene egy B-terv, a Stellantis új kicsi, közepes és nagyobb modellekhez is kifejlesztett STLA platformcsaládjához mindig vissza tudnak nyúlni – ezek továbbra is alkalmasak lesznek belső égésű motorok fogadására is.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.