A lemerüléstől és a lassú töltéstől való félelem miatt az elektromos autókat a legtöbben továbbra is a hatótávjuk alapján ítélik meg, ezért különösen fontos, hogy a tervezők és a mérnökök az aerodinamika és a hajtáslánc energiahatékonysága terén is a legjobbat nyújtsák. A Filante Record 2025 névre keresztelt koncepcióautó lehet az, ami a Renault-nak segít megtalálni ehhez a tökéletes receptet. A különleges bemutatóautó egy rendkívül áramvonalas, 5,12 méter hosszú, 1,19 méter magas, egyszemélyes puskagolyó, amelyet a franciák azért alkottak meg, hogy innovatív technológiákat és anyagokat teszteljenek. A fejlesztés elsődleges célkitűzése a légellenállási együttható, valamint a jármű tömegének csökkentése volt. Ennek érdekében a projekt az ultrakönnyű anyagok és a fejlett gyártási technikák innovatív kombinációját alkalmazza. A jármű minden alkatrészét tanulmányozták, elemezték és optimalizálták, hogy csökkentsék a tömeget, de közben a nagy sebességű mozgáshoz szükséges szilárdságot is megőrizzék. A szénszálas karosszériának köszönhetően 1000 kiló alatt maradt a jármű tömege, ami elképesztő annak tudatában, hogy ebből körülbelül 600 kilót az akkumulátor nyom. Az akku egyébként 87 kWh kapacitású, azaz akkora, mint ami a Renault Scenic E-Tech-ben dolgozik, de műszaki kapcsolat aligha van közöttük – a Filante Record 2025 a Renault leányvállalata, az Ampere által tervezett cell-to-pack technológiát alkalmaz, azaz a cellák modulok nélkül közvetlenül az akkucsomagba vannak integrálva, további súlycsökkentéshez segítve a járművet. A „guruló laboratórium” továbbá innovatív gumik tesztelésére is szolgál, valamint a steer-by-wire és brake-by-wire rendszerét is ebben tökéletesíti a Renault. Azáltal, hogy a mechanikus kormánymű és fékrendszer helyett elektronikus összeköttetést alkalmaz a vállalat, nemcsak gyorsabb és pontosabb működést tesz lehetővé, de az alkatrészek számát, és ezáltal az autó tömegét és komplexitását is csökkenteni tudja. Az autót a 20. század legendás sebességrekorderei, a 40 CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) és az Etoile Filante (1956) modellek inspirálták, és – mint neve is sugallja – a Filante Record 2025 is beírná magát a történelemkönyvekbe: még az idei év első felében hatékonyságrekordot kísérel meg felállítani. Előtte azonban bemutatkozik a közönség előtt: február 5. és 9. között, a párizsi Rétromobile Autókiállításon lehet megtekinteni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!