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 Nem egy autógyártónál látjuk azt, hogy komoly kihívást jelent a belső égésű motoros modellek, és az elektromos hajtású típusok megkülönböztetése az elnevezésükben. Márpedig a rendszertelen, vagy legalábbis az átlagos autóvásárló számára teljesen kaotikusnak tűnő típusnevek végső soron csökkenő eladásokhoz vezethetnek, így nem véletlen, hogy a vállalatok rendszeresen újragondolják modellneveiket. Ezúttal az Audi jelentett be változást. A német autómárka a típusjelzéseinek globális szabványosítása mellett döntött a vásárlói visszajelzések alapján. Ennek megfelelően érvényét veszti az a 2023-ban érvénybe lépett módosítás, mely szerint az elektromos modelleket páros, a belső égésű motorosakat pedig páratlan szám jelöli. Az akkori logika szerint a hagyományos A4 utódját A5-nek, az A6 utódját pedig A7-nek nevezték volna, ám a rendszer bevezetése óta csupán az A5 érkezett belső égésű motorral a piacra. A betűk és a számok kombinációja a jövőben is megmarad, az A jelöli az alacsony fekvésű, a Q pedig az emelt padlójú modelleket, a – jelenleg 1 és 8 közötti – számok pedig továbbra is egyértelmű információt adnak a jármű méretéről és pozicionálásáról. A betűk és számok kombinációja hajtásrendszertől függetlenül ugyanaz lesz, a technológiáról a már megszokott e-tron, TFSI, TDI, és egyéb jelzések gondoskodnak. Emellett a forma megjelölése is változatlan marad, azaz ezután is látni fogjuk az Avant, Sedan, és Sportback kifejezéseket a típusnevekben. Az új rendszer értelmében a március 4-én debütáló új belső égésű motoros Audi az A6 nevet viselheti, annak ellenére, hogy ezen a néven fut a márka PPE padlólemezes tisztán elektromos szedánja és kombija is. Aki villanyautóként keresi az A6-ot, annak az e-tron jelölést kell majd keresnie a típus kiválasztásánál. Itt az új villany-Audi, kombiként és sportszedánként is haza lehet vinni Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!