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 Alighogy elkezdődött az elektromos meghajtású modellekben bővelkedő idei Genfi Autószalon, máris izgalmasabbnál izgalmasabb bemutatókkal szórakoztatnak bennünket az autógyártók. A Porsche sem vette félvállról az eseményt, máris előhúzta tarsolyából a kiállítás eddigi legnagyobb meglepetését: a Mission E mintájára épített crossovert. Oliver Blume, a német gyártó vezérigazgatója elmondta, hogy a Mission E Cross Turismo névre keresztelt koncepció egyfajta megvalósíthatósági tanulmányként szolgál a vállalat számára. A németek arra kíváncsiak, hogy van-e kereslet egy ennyire kimagaslóan sportos megjelenésű sportterepjáróra. A tervezés során a fő cél a Mission E versenyautó-jellegének megtartása volt a SUV járművek tágas, és terepjáróként is praktikus vonásainak ötvözésével, a Panamera Sport Turismo mintájára, így a jármű kifejezetten azon vásárlóknak ideális, akik sok időt töltenek utazással és sportolással, de nem szeretnének lemondani a teljesítményről egy kis extra helyért cserébe a kocsiban. „A Mission E Cross Turismo annak a megnyilvánulása, ahogyan mi elképzeljük a tisztán elektromos jövőt. Az egyedi stílus a sportosságot és a mindennapi gyakorlatiasságot kombinálja. Az autó gyors lesz, de egyben gyorsan újra is tölthető, és képes időről időre hozni a várt teljesítményt” – magyarázta a vezérigazgató. A koncepció meghajtásáért két villanymotor felelős, egyenként elhelyezve a két tengelyen, összkerék-meghajtást adva a kocsinak. Az összes elérhető teljesítmény 600 lóerő, és a szimulációk alapján a Porsche kevesebb, mint 3,5 másodpercre becsüli a Mission E-variáns gyorsulását 100 km/h-ra álló helyzetből. A folyamatosan leadható teljesítményre is rendkívül büszke a Porsche: több egymás utáni gyorsulás után sem veszít az autó semmit az erejéből. A Cross Turismo változat is ugyanazt a 800 voltos rendszert kapta, mint az alap Mission E, így a lítium-ion akkumulátor villámtöltéssel alig 15 perc alatt feltölthető olyan szintre, mely a NEDC szerint körülbelül 400 kilométeres útra elegendő. A beltér kialakítására is gondosan odafigyelt a Porsche, így a luxusautókra jellemző elegancia keveredik a crossoverek kényelmes elrendezésével, mindenféle intelligens berendezésekkel és kijelzőkkel megspékelve. Az ülések dizájnja lehetővé teszi, hogy rajtuk keresztül, vagy azokat összehajtva pakoljunk be hosszú csomagokat, például síléceket. A felhasználói élvezet maximalizálása is fontos eleme az autónak, mely magába foglalja többek között az innovatív szemkövető funkciót. Ezzel anélkül böngészhetjük az autó menüjét és választhatunk szolgáltatásokat, hogy meg kellene mozdítanunk a kezünket, a visszapillantó-tükörbe épített kamera ugyanis tudja, hogy éppen mire pillantunk, és annak a funkciónak a virtuális képét nagyítja ki a többi kicsinyítése mellett. https://youtu.be/oa5F1cWLnRg Bár a gyártó állítása szerint az átformált Mission E csupán egy kísérlet az igények felmérésére, nem hivatalos információk szerint a Genfben kiállított koncepció a Porsche második tisztán elektromos autójának tervezete, annak is egy igencsak gyártási változat-jellegű formája, mely akár 2021-ben a piacon lehet. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!