A Genfi Autószalon kétségtelenül az autórajongók mennyországa, és kiváltképp élvezik azok a látogatók, akiknek a valóságtól elrugaszkodott, látványos tanulmányautók a mindenük. A svájci rendezvény azonban nem csupán fényesre polírozott négykerekűeket tartogat számunkra. Azon villanyautósokat is érhetik kellemes meglepetések, akik például tudni szeretnék, hogy milyen villámtöltő-állomásoknál fogják az idejüket (és autójukat) tölteni, amikor az elkövetkezendő években Európa, vagy akár csak Magyarország nyugati felén utazgatnak. Következő generációs töltőkből többféle tervezést is láttunk már: sok vállalat nem cifrázza túl a dolgot, némelyik viszont a praktikusság híve, mint például a Fastned, mely a napokban nyitotta meg első 350 kW-os töltőállomását, ami a már magasított oszlopos, napelemekkel fedett szerkezetet kapta. De az E.ON és a Clever a töltőállomás környezetére is fontos hangsúlyt fektetve a betonozott állomások helyett inkább egy „zöld oázist” építene ki, ahol a villanyautósok kellemesen tölthetik el idejüket. Most a villámtöltők egy újfajta dizájnját is megismerhetjük: az IONITY töltőhálózat tagjai bemutatták elképzelésüket, hogy milyen töltőoszlopokkal és állomásokkal biztosítaná a könnyű átjárhatóságot a kontinensen. „Mintha csak lebegne, úgy ül a világító tetőrész a függőleges töltőoszlopon, egy jelzőtorony érzetét keltve, amely hatás kifejezetten éjszaka látványos. Az E-Mobility karakterének megfelelően az állomás nyílt architektúrát, könnyű és meleg térbeli érzetet biztosít. Az éles, egyszerű struktúra és felületek, az intelligens interfész, és a robusztus pehelykönnyű anyagok zökkenőmentes töltési élményben forrnak össze. Az IONITY logóval összhangban a színek a töltési folyamat során áramló energiát jelzik” – olvasható a szervezet honlapján. Az IONITY hálózat 400 új villámtöltő-állomást foglal magába Európában 2020 végéig, melyek közül a tervek szerint Magyarország is fog kapni hármat. A futurisztikus megjelenésű töltők eleinte 150 kW-os töltési teljesítményt kínálnak, a későbbiekben felfejlesztve 350 kW-ra, a CCS szabványnak köszönhetően pedig a legtöbb európai villanyautó számára elérhetőek lesznek. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!